PROVOCĂRI URBANE

VOTEAZĂ PROVOCĂRI URBANE

Pentru a identifica cele mai mari probleme ale orașelor din România, te rugăm să votezi provocările urbane de mai jos cu care rezonezi cel mai mult și consideri că trebuie luate în considerare cu prioritate în procesul de elaborare a Politicii Urbane.

Status: Până în acest moment au fost adăugate pe platformă 29 provocări urbane.

Cum votez?

După ce ai citit cu atenție fiecare provocare de mai jos, în funcție de criteriile care te interesează cel mai mult (județ, domeniu provocare), apasă cu cursorul pe iconița în formă de inimă pentru a vota. Odată ce ai apăsat, inima se va înroși ceea ce înseamnă că ai votat acea provocare. Dacă te-ai răzgândit, apasă din nou. Dacă inima este albă din nou înseamnă că ți-ai anulat votul. Poți vota câte provocări dorești, dar poți vota aceeași provocare o singură dată.

După ce ai votat, te invităm să semnalezi și tu una sau mai multe provocări urbane.

Județ
Oraș
Anonim
Timiș
PROVOCARE:
Lipsa partiala / totala a trotuarelor descurajeaza mersul pe jos.

Votează aici:

0

Ilie Marian Zamfir
Prahova
PROVOCARE:
Astăzi toți simțim nevoia plimbărilor în aer liber. Apa unui pârâu sau râu care traversează o așezare urbană, grație ionizarii, poate reprezenta o sursă SANOGENĂ. Exemplul amenajării râului Dâmbovița, în anii 80, nu are nevoie de comentarii. Europa amenajează cât mai natural toate albiile de râuri și parauri ce traversează zona urbană și creează noi centre de interes public gen promenadă, poduri de flori, trasee de bike, agrement acvatic, chiar zone comerciale, terase în aer liber. Orașe precum Colmar, Chamonix, Strasbourg pot reprezenta exemple de bună practică. https://www.visit.alsace/en/itineraries/a-great-weekend-in-colmar/ Cred că pe fonduri europene pentru mediu sau infrastructură mare s-ar rezolva multe prin aceste amenajări cu gabioane îmbrăcate în vegetație adecvata. Avantaje: reducerea riscurilor de inundații, reducerea eroziunii solului, reducerea alunecărilor de teren, transformarea riscului în agrement, multe alte avantaje.

Votează aici:

0

Anonim
Dolj
PROVOCARE:
Parcarile neregulamentare. Este foarte greu sa iei la pas Craiova. Desi in ultimii ani s-au reconstruit in numar mare trotuarele, acestea sunt ocupate in permanenta de masini parcate neregulamentar. Foarte putini dintre acesti soferi ajung sa fie amendati, deoarece Politia Locala nu actioneaza decat la cerere in cartiere, doar in centru si in cateva zone semi-centrale actioneaza din proprie initiativa. Pentru o persoana in carucior cu rotile sau pentru o tanara mamica este aproape imposibil sa se deplaseze pe stradutele din cartiere din cauza masinilor care ocupa in mod ilegal trotuarele. Propun urmatoarele solutii : supra-impozitarea autoturismelor vechi, ridicarea masinilor abandonate, organizarea totala a parcarilor (in caritere parcarile trasate, organizate, sunt o raritate), montarea de stalpisori care sa blocheze accesul autoturismelor pe trotuare. Propun, de asemenea, introducerea parcarii cu taxa in punctele "fierbinti". Daca se vor lua toate aceste masuri simultan, vom incuraja folosirea transportului public.

Votează aici:

1+

Pana Gabriel
Dolj
PROVOCARE:
Craiova a devenit un oras sufocat de trafic din doua puncte de vedere. Unul este acela ca esti sufocat la propriu de gazele de evacuare, iar al doilea este ca la orele de varf cu greu te poti deplasa. Consider ca se pot adopta masuri pentru a combate aceste probleme prin descurajarea folosirii automobilelor si incurajarea folosirii mijloacelor alternative de transport. In momentul de fata, pistele de biciclete sunt insuficiente, iar cele care exista sunt construite informal, intrucat ele nu ofera protectia biciclistilor nici in ceea ce priveste aerul pe care acestia il respira - inspirand noxele masinilor langa care circula, nici in ceea ce priveste siguranta.

Votează aici:

0

Gabriel Pana
Dolj
PROVOCARE:
In momentul de fata, in Craiova ne confruntam cu fenomenul arderii necontrolate de deseuri. In general, odata cu venirea serii, se pot observa coloane masive de fum gros. Acest lucru se poate observa pe graficele statiilor de raportare a calitatii aerului. Aceasta problema are impact major asupra calitatii vietii in oras deoarece duce pe termen lung la afectiuni medicale. Drept dovada sta faptul ca cetatenii au inceput sa se organizeze prin intermediul retelelor de socializare si sa raporteze constant aceste abateri. Consider ca problema poate fi rezolvata doar printr-o colaborare intre mai multe autoritati de la nivel local si national.

Votează aici:

0

Anonim
Sibiu
PROVOCARE:
Educarea populatiei in vederea colectarii selective a gunoiului si a deseurilor. Ceea ce s-a facut pana acum este superficial si fara finalitate. Sunt foarte putini cetateni care colecteaza selectiv, iar efortul lor este anulat de catre cei care arunca "la gramada" in tomberoanele puse la dispozitie. Ulterior, personalul de la salubrizare incarca la comun in masinile de gunoi tomberoanele cu destinatii diferite. Ar fi utila crearea unor centre de colectare selectiva (spre exemplu, in parcarile supermarketurilor) pentru cei care chiar doresc sa faca asta altfel, tomberoanele amplasate in cartierele de blocuri nu au nici o eficienta.

Votează aici:

0

Costache Narcis
București-Ilfov
PROVOCARE:
Eu sunt specialist in mobilitate urbana durabila si voi semnala provocari urbane legate de acest domeniu. Iata prima mea provocare: Parcarea autovehiculelor pe carosabil. Pe majoritatea strazilor si bulevardelor din Bucuresti se ocupa o banda de circulatie cu autovehiculele parcate. Acea banda de circulatie ar putea fi utilizata atat pentru circulatia dedicata transportului in comun dar si biciclistilor/trotinetistilor.

Votează aici:

0

Buzatu Horatiu
Dolj
PROVOCARE:
Una dintre marile probleme ale Craiovei este așa-zisul depozit ecologic al orașului. Situația există de aproape două zeci de ani, perioadă în care administrația de atunci a luat decizia de a muta groapa de gunoi pe un amplasament controversat.Mai precis, administrația Vasile Bulucea (PSD) inițiază în 2003 o Hotărâre de Consiliu Local privind realizarea unui depozit pentru deșeuri urbane. Din nefericire, amplasamentul stabilit se găsea (și se găsește) în intravilanul municipiului Craiova, la câteva sute de metri de albia râului Jiu și în imediata vecinătate a unor puțuri pentru apă potabilă. Lucrările încep în 2004 sub mandatul lui Bulucea și se finalizează înainte de sfârșitul anului, sub mandatul lui Antonie Solomon. De atunci și până acum, gunoiul din Craiova și din județul Dolj este depozitat în condiții mai degrabă improprii, folosind o locație nelegală și fără un acord de mediu, dar tolerată inexplicabil de toate administrațiile care au urmat. Mai mult, sistemul de procesare al deșeurilor folosit în depozitul de la Mofleni este depășit din toate punctele de vedere. Norma europeană prevede obligația statelor membre ca până în 2025 să se ajungă treptat la zero depozitare deșeuri depuse în gropi. Cum 0 % depozitare înseamnă 100 % reciclare, primăria va trebui să vină cu alte soluții pentru ceea ce întâmplă acum, respectiv o depozitare aproape integrală.

Votează aici:

14+

Anonim
Argeș
PROVOCARE:
Doresc o legatură directă cu orasul Pitești și cu o frecvență mai mare și, evident, noi locuri de muncă generate la oraș pentru oameni din clasa mijlocie.

Votează aici:

1+

Anonim
Argeș
PROVOCARE:
Îmi doresc ca orașul Pitești să se dezvolte mai mult, având în vedere potențialul cu râul Arges. Aici s-ar putea investii bani pentru a crea noi locuri de muncă și pentru a oferi activități sportive nautice. Cred că acest punct forte din orașul meu poate să aducă un plus atât la economia orașului, cât și la calitatea vietii în oraș și împrejumirile orașului.

Votează aici:

0

Mihaela Banica
București-Ilfov
PROVOCARE:
Bucurestiul mai „verde": Ar trebui urmărită, prin documentații de specialitate, o mai bună împădurire, plin plantare de arbori, a orașului. Actualmente sunt mult prea multe betoane și mult prea puțin spațiu verde. Ar trebui elaborată o reglementare, pentru toți cei care vor să construiască, ca în loc de taxă de autorizație să planteze sau să facă zone verzi! Un fel de compensare. Ex: Vrei să faci un bloc? Taxa de A.C. poate fi de 40.000 de lei. De banii ăștia organizezi un spațiu verde de 200 mp. Astfel, primăria nu mai plătește contracte „piperate" pentru parcuri micuțe sau locuri de joacă și banii nu mai sunt „plimbați" pentru a se genera comisioane bancare și nu numai. Se vor evita cheltuielile cu licitațiile publice, timpul pierdut și mult altele. Toate astea se întâmplă chiar în favoarea bucureștenilor care vor beneficia de un aer mult mai curat si de temperaturi mult mai scazute vara. Astfel curatarea unui oras se va face prin multe zone verzi intre imobilele de locuite si chiar si pe terasele acestora.

Votează aici:

24+

Fundația Izvorul Alb
Neamț
PROVOCARE:
Fundația Izvorul Alb vă aduce la cunoștință următoarele teme:1. Amenajarea, recondiționarea și construirea drumului către satele Secu și Izvorul Alb, din Bicaz, pentru a le permite sătenilor accesul la servicii de sănătate. 2. Introducerea iluminatului public pe drumul de acces dinspre barajul de la Bicaz către satele Secu și Izvorul Alb și înspre axial. 3. Instaurarea în regim de urgența de reguli pentru circulația utilajelor grele pentru drumul mai sus menționat. De ce este important? Drumul este extrem de anevoios. Pe timp de ploaie devine foarte greu practicabil, iar pe timpul iernii accesul este atât de dificil, încât duce la izolare. Practic, sătenii devin prinși în propriul sat - unei salvări îi ia în mod normal cam o oră și jumătate să ajungă în Izvorul Alb, iarna devenind imposibil să mai ajungă vreodată. Având în vedere că satul este locuit într-un procent mai mult decât jumătate de oameni în vârstă, locuitorii satelor Secu si Izvorul Alb nu solicită nici măcar un standard de viaţă adecvat mileniului trei, ci posibilitatea de a ajunge la un spital până când nu e prea târziu. Având în vedere posibilitatea accesării de fonduri europene, în cazul în care nu există fonduri locale, implementarea unor proiecte pentru atragerea de fonduri europene devine imperios necesară. Soluția pentru problema sătenilor există doar dacă există și disponibilitatea autorităților locale de a o rezolva.Solicităm instituţiilor dumneavoastră să ia aceste măsuri pentru remedierea imediată a problemelor expuse, pentru a evita depopularea deja masivă a zonelor sus menționate.

Votează aici:

0

Fundația Izvorul Alb
Neamț
PROVOCARE:
Dorim să semnalăm următoarele nevoi stringente pentru locuitorii satelor izvorul Alb și Secu - cartiere ale UAT Bicaz, Neamț:1. Amenajarea, recondiționarea și construirea drumului către satele Secu și Izvorul Alb, cartiere ale orașului Bicaz, pentru a permite cetățemilor accesul la servicii de sănătate. 2. Introducerea iluminatului public pe drumul de acces dinspre barajul de la Bicaz către satele Secu și Izvorul Alb și înspre axial. 3. Instaurarea în regim de urgența de reguli pentru circulația utilajelor grele pentru drumul mai sus menționat.

Votează aici:

0

Anonim
Dolj
PROVOCARE:
Incontestabil, în ultimii ani, Craiova s-a dezvoltat însă doar pentru a spune acest lucru. Încă există anumite drumuri prin Craiova unde ar trebui construite parcări sau proiecte pentru mărirea șoselei pentru a circula cu mașina pe acolo. O altă problemă o reprezintă infrastructura pentru că încă se circulă cu tramvaie extrem de vechi și care se strică rapid. O altă problemă care a apărut în urmă cu puțini ani este lipsa industriei, care este o problemă extrem de urgentă pentru că exsită un potențial de industrie în acest oraș. Nu în ultimul rând, trebuie implementat un proiect pentru zonele în care se circulă foarte încet cu mașina, iar o soluție ar fi semafoarele în giratorii.

Votează aici:

16+

Andrei Voicu
Prahova
PROVOCARE:
Transportul în comun este prost gestionat, nu există o acoperire uniformă a tuturor cartierele cu trasee astfel încât punctele de interes (gări, spitale) să poată fi atinse fără a fi nevoie de schimbare mijloacele de transport sau, măcar, cu schimbarea acestora în aceeași stație. Pe de altă parte, traficul la ore de vârf este foarte aglomerat.

Votează aici:

7+

Ioan Adrian Gică
Sibiu
PROVOCARE:
Realizarea cât mai urgent a unui nod sau seminod rutier la intersecția lotului 1 al autostrăzii Sibiu Pitești cu drumul județean 105 G Talmaciu-Sadu. Prin acestă acțiune solicit autorităților statului român inițierea unei acțiuni rapide in vederea realizării unui semi nod rutier care este vital in dezvoltarea ulterioară a zonei cuprinse între Talmaciu,Talmacel și Sadu, Râu Sadului, Cișnădie, Cișnădioara. De ce este important? Dacă acest semi nod rutier se va edifica, va duce la dezvoltarea acestei zone atât industrial, prin crearea unei zone tampon la intersectia celor doua culoare rutiere, poate cele mai importante din tara si anume DN1 si DN7, cât si turistic asigurand accesul inspre zone turistice foarte valoroase care nu sunt exploatate aproape deloc, amintind aici zona Talmacel, Sadu, Râu Sadului, Cisnadie, Cisnadioara, Barajul Gâtul Berbecului si de ce nu Păltinișul. Un alt aspect foarte,foarte important este faptul ca acest semi nod se va edifica in imediata apropiere a unui oras, precum si a unei intregi zone, care are un foarte mare potențial de dezvoltare.

Votează aici:

6+

Anonim
Dâmbovița
PROVOCARE:
Indicele de motorizare a crescut din 90 până in prezent de trei ori. Locurile de parcare sunt insuficiente. Realizarea parcărilor necesare, la nivelul solului, nu este posibilă. Cu toate că în Studiul de Mobilitate Urbană întocmit și aprobat în 2016, soluția propusă de proiectant era de realizarea unor parcări subterane pe mai multe nivele. de cinci ani nu s-a întamplat nimic. În imediata vecinătate a Zonei Centrale există o groapă părăsită de Iulius Mall pretabilă pentru o astfel de investiție.

Votează aici:

1+

Anonim
Dolj
PROVOCARE:
Nu trebuie să mai subliniez valoarea pe care o adaugă unui oraș un râu care îl traversează. Acum, nu se poate spune despre Jiu că traversează Craiova, deși, pe o lungime de 15 Km, Jiul face parte din suprafața orașului care are unele cartiere periferice pe malurile lui. Deși în urmă un secol si ceva mari edilii vizionari au imaginat și au inițiat dezvoltarea Craiovei înspre vatra originară și inclusiv spre râu, astăzi nu există aproape nicio amenajare urbanistică pe malul Jiului. Regularizarea și amenajarea celor peste 16 Km in care râul trece prin Craiova, între Malu-Mare, Braniste, Popoveni, Bucovăț, Breasta și Rovine ar trebui să demareze chiar din 2021, odată cu începerea primei părți a centurii de SV și cu proiectul Planului de Apă și Canal in valoare de 450mil€. Beneficiile pentru Craiova și locuitorii ei ar fi imense. Ar rezolva cel puțin 3 probleme foarte acute, intr-o ordine aleatorie 1. Regularizarea traficului și conectivității, 2. Regularizarea Jiului și asanarea ecologică a zunei de SV, 3. Apariția unor arii compacte, foarte mari, bine conectate cu zona centrală, foarte valoroase din punct de vedere economic, urban sau peisagistic. Practic, Craiova stă pe o comoară de care nu multe orașe au avut parte, însă care trebuie pusă în valoare așa cum au semnalat vizionarii încă înainte de 1900.

Votează aici:

15+

Bănică Mihaela
București-Ilfov
PROVOCARE:
Râul Dâmbovița prezintă un punct forte în București, puține capitale sunt traversate de un curs de apă. Consider că ar trebui să se amenajeze malurile Dâmboviței prin crearea unor spații de promenadă, astfel vom avea un coridor verde de-a lungul orașului, menit sa ofere locuitorilor si turiștilor un loc unic, natural în oraș.

Votează aici:

51+

Anonim
Dolj
PROVOCARE:
Craiova, ca toate orașele românești, s-a dezvoltat în ultimele decenii fără o viziune clară. Acest lucru se vede și e greu de corectat. E absolut necesară elaborarea unui Plan Urbabistic General și de Dezvoltare a ZONEI METROPOLITANE. Acesta va trebui să fie un document DE CALITATE, elaborat fără grabă (dacă tot nu s-a făcut până acum) și aprobat numai după ce va fi PREZENTAT ȘI DEZBĂTUT PUBLIC, în mod real.

Votează aici:

15+

Anonim
Prahova
PROVOCARE:
Situri postindustriale contaminate, aflate in proximitatea zonelor rezidentiale ce necesita urgent masuri de stopare a poluarii si decontaminare si reconversia acestora in spatii destinate spatiilor verzi de protectie spatii verzi si agrement, amenajate folosind tehnologii smart, inovatoare din punct de vedere al florei specifice si biodiversitatii ( a se vedea beneficiile plantarii salciei energetice); toate acestea realizandu-se prin participarea activa intr-un parteneriat asumat, a administratiei publice, a autoritatilor APM /Garda de Mediu/ DSP, a marilor poluatori cu activitate in oras si a mediului universitar local. Toate acestea sa se realizeze pana in 2025!

Votează aici:

2+

Anonim
Iași
PROVOCARE:
Poluarea in municipiul Iasi a atins cote ingrijoratoare. In special in zona autogarii Iasi Vest. Intentionat primaria nu a amplasat in zona un punct de monitorizare a poluarii.

Votează aici:

2+

Banica Alexandra
Ialomița
PROVOCARE:
Depozitare deseuri pe domeniul public, strada Complexului, oras Fierbinti Targ. Mare parte din cei care locuiesc pe strada Complexului isi arunca gunoiul pe strada, unii il duc in pungi de gunoi, altii cu roaba, desi ambele categorii se duc cu masina personala la serviciu si sunt foarte pretentiosi cu privire la orice, mai putin propria persoana...

Votează aici:

2+

Anonim
Brașov
PROVOCARE:
Orasul este sufocat de masini care au dus la o crestere semnificativa a poluarii, cu efecte grave asupra sanatatii si insuficiente locuri de parcare.

Votează aici:

1+

Anonim
Brașov
PROVOCARE:
Nu cred ca exista un plan de urbanizare care sa fie urmat. Se construieste fara o planificare adevarata care sa permita o dezvoltare armonioasa a zonelor, care ar trebui sa includa scoli, parcuri, zone verzi in general, o infrastructura de strazi si parcari dimensionata pe capacitatea noilor spatii de locuire.

Votează aici:

5+

Radu Vanturache
Constanța
PROVOCARE:
Orașul in 2030 trebuie sa aibă o baza de date urbane 100% in GiS. Orașul in 2050 trebuie sa aibă dezvoltat sisteme integrate pe diferite paliere (sp verzi, mobilitate, economie, educație, sănătate, incluziune socială) compatibilie, complementare și/sau subordonate între ele. Orașul in 2050 trebuie sa aibă o strategie și o viziune in ceea ce privește relația in teritoriu cu celelalte UAT-URI din zona metropolitana.

Votează aici:

1+

Radu Alexandru Mihai
Timiș
PROVOCARE:
O provocare a orașului Reșița este de a trece cât mai rapid la un statut de oras turistic acesta fiind umbrit de vechiul renume si anume cel Industrial odată cu exploatarea resurselor naturale de care dispune Banatul Montan sunt convins că Reșița si implicit județul Caraș-Severin va avea un loc fruntaș în orașele turistice ale României

Votează aici:

12+

Anonim
Cluj
PROVOCARE:
Elaborarea unui masterplan metropolitan care sa ghideze cresterea pe termen mediu si lung a Zonei Metropolitane Cluj.

Votează aici:

10+

Asociatia Euroland Banat (EBA)
Timiș
PROVOCARE:
Impunerea cresterii suprafetelor verzi intraurbane la minimum 26mp/locuitor pana in 2025 si cresterea lor etapizata la peste 30-40-50mp/locuitor pana in 2050 cel tarziu. Reducerea drastica a zonelor verzi afecteaza de mai multi ani majoritatea zonelor urbane si reprezinta un atentat la sanatatea locuitorilor. Poluarea cu noxele de la autoturisme reprezinta ucigasul tacut ce bantuie orasele noastre. Unul dintre antidoturi il reprezinta cresterea zonelor verzi si, binenteles, politici publice de reducere a traficului auto.

Votează aici:

18+