PROVOCĂRI URBANE

VOTEAZĂ PROVOCĂRI URBANE

Pentru a identifica cele mai mari probleme ale orașelor din România, te rugăm să votezi provocările urbane de mai jos cu care rezonezi cel mai mult și consideri că trebuie luate în considerare cu prioritate în procesul de elaborare a Politicii Urbane.

Status: Până în acest moment au fost adăugate pe platformă 80 provocări urbane.

Cum votez?

După ce ai citit cu atenție fiecare provocare de mai jos, în funcție de criteriile care te interesează cel mai mult (județ, domeniu provocare), apasă cu cursorul pe iconița în formă de inimă pentru a vota. Odată ce ai apăsat, inima se va înroși ceea ce înseamnă că ai votat acea provocare. Dacă te-ai răzgândit, apasă din nou. Dacă inima este albă din nou înseamnă că ți-ai anulat votul. Poți vota câte provocări dorești, dar poți vota aceeași provocare o singură dată.

După ce ai votat, te invităm să semnalezi și tu una sau mai multe provocări urbane.

Județ
Oraș
Anonim
Iași
PROVOCARE:
Gasirea unei solutii pentru rezolvarea nodului rutier a strazilor Bucium/Poitiers/Trei Fantani/Bulrvardul Socola, trecerea podului peste calea ferata. Se sta o ora in fiecare dimineata pe o distanta de un KM. Pentru a ajunge la timp la scoala, copii trebuie treziti cu o ora mai devreme decat normal.

Votează aici:

3+

Anonim
Prahova
PROVOCARE:
DN 1 este problema si provocarea urbana: blocajele rutiere formate pe raza localitatii noastre sunt permanente, drumul national este sufocat de masini, poluarea este maxima, masinile de interventie si urgenta nu pot traversa cu usurinta zona DN 1 din oras. Sunt doar o parte din problemele noastre, cetatenii orasului nu pot traversa sau parcurge strazile, trecerea dintre cartiere este anevoioasa si greoaie, dat fiind faptul ca DN 1 taie efectiv orasul, iar oamenii nu pot avea o viata normala, cel putin in cazul deplasarii dintr-o zona in alta a orasului(cartierele localitatii). Dorim si incurajam orice masura urgenta si inteligenta, aplicata la nivel local sau national, de decongestionare a traficului rutier din DN1, zona oras Comarnic, precum si reducerea poluarii masive datorate de miile de autovehicule care tranziteaza zilnic, pe raza orasului Comarnic. Avem NEVOIE DE MASURI URGENTE pentru a optimiza eficiența operațiunilor și serviciilor orașului și a se conecta MAI ATENT la cetățeni.

Votează aici:

2+

Alex Georgian Alexandrescu
Prahova
PROVOCARE:
Consider că cea mai mare problemă urbană a orașului Vălenii de Munte este legată de traficul greu care tranzitează localitatea. Prin mijlocul Văleniului trece DN1A, care este alternativa la DN1 (Valea Prahovei) pentru autovehiculele de mare tonaj, în condițiile în care nu există o variantă ocolitoare și nici un sistem de semaforizare inteligentă la nivelul urbei. În consecință, disconfortul creat atât pietonilor, cât și șoferilor, din cauza lipsei unei fluidizări a traficului rutier este destul de ridicat, rezultând poluare atmosferică (noxe, praf) și fonică (zgomot). Siguranța pietonilor este pusă în pericol în orice moment în care aceștia se angajează în traversarea respectivului drum național (bd. Nicolae Iorga). În același timp, lipsa unei certuri ocolitoare ridică probleme în dezvoltarea economică a orașului, întrucât potențialii investitori sunt descurajați de aceste probleme de accesibilitate și de infrastructură rutieră cu care se confruntă Văleniul. Cu atât mai mult cu cât DN1A, care face legătura cu Ploieștiul și cu Brașovul, este foarte îngust, fiind prevăzut doar cu o bandă pe sens și tranzitând numeroase localități rurale.

Votează aici:

1+

Anonim
București-Ilfov
PROVOCARE:
Disciplina in constructii, o tema nerealist abordata. Inspectia de Stat in Constructii ar trebui sa si asume activitati de control reale directe.In prezent este in postura de intermediar la amenzi si control, fara responsabilitate.Ar trebui dezvoltata tema.

Votează aici:

3+

Anonim
Dolj
PROVOCARE:
Parcari rezidentiale. In ultimii ani a devenit aproape imposibil sa ajungi acasa dupa ora 18.00 si sa gasesti un loc de parcare liber indiferent de zona in care locuiesti. Unul din motive ar fi masinile care apartin firmelor si sunt lasate angajatilor ca un beneficiu colateral, dar de cele mai multe ori angajatii au inca 1-2 masini personale pe care le tin parcate si nu le misca aproape deloc. Solutia ar fi sa se reglementeze parcarea masinilor de firma la sediul social ar firmelor, iar daca patronii vor sa ofere acest avantaj salariatilor, sa le mai adauge 100 de lei pe luna la salariu bani de transport cu masina personala la sediul firmei la inceperea serviciului si intoarcerea de la serviciu. S-a ajuns ca intr-o parcare sa existe 12 masini pentru 3 apartamente. Daca firma nu are posibilitate de parcare a mai multor masini la sediul social, sa fie obligata sa isi faca in caz ca isi desfasoara activitatea cu masini. In acest fel, ar fi posibil de implementat si conceptul de parcare rezidentiala si s-ar mai elibera si locuri in trafic, poate n-ar mai pleca de acasa 3 oameni cu 3 masini diferite, ci unul dintre ei i-ar lasa si pe ceilalti la serviciu in drumul lui. Craiova e un oras mic, ~6-7 km ca lungime, dar este sufocat la orele de varf de atatea masini in trafic si inca atatea care sunt parcate si ocupa benzile de circulatie, trotuare sau spatii verzi. Masina nu trebuie sa fie un mijloc de a arata bogatia, ci o mijloc de a satisface o necesitate daca exista.

Votează aici:

2+

Anonim
Dolj
PROVOCARE:
Intr-un oras de marimea Craiovei cred ca sustinerea folosirii bicicletelor ca principal mijloc de transport ar fi recomandata. Vad aceasta sustinere prin implementarea unui model nou de infrastructura rutiera, care sa constea, de la dreapta la stanga, in trotuar pietonal, pista de biciclete, spatii de stationare auto, apoi benzile sau banda de circulatie auto. Creerea de spatii de parcare pentru biciclete care sa fie dotate si cu incarcare electrica dedicata pentru acestea. Distanta medie de la un capat la celalalt al Craiovei fiind de 6.5km asta ar insemna 32-39 de minute pentru a fi traversat cu bicicleta cu o viteza intre 10-12 km/h sau in medie 15 minute pentru a ajunge de la periferie in centrul orasului. In aceste conditii, nu consider justificata folosirea automobilului pentru deplasarea in interiorul orasului si ar trebui descurajata si favorizata circulatia pietonala si cu biciclete/trotinete mecanice. In timp pentru ca nu se amana noxe aceste piste ar putea fi chiar acoperite partial ducand la o rata si mai mare de adoptie chiar si cand vremea nu este favorabila.

Votează aici:

3+

Nicola Daniel
Hunedoara
PROVOCARE:
Punerea in valoare a potentialului turistic din satul Simeria Veche. Aici este un vechi han (cladire aflata pe Lista Monumentelor Istorice), ce intra anul acesta in reabilitare (Piski Csarda). In apropiere este un fost camping ce se poate reamenaja, si o herghelie unde se poate face echitatie, Parcul Dendrologic de la Simeria.

Votează aici:

3+

Anonim
Dolj
PROVOCARE:
Amplasarea semafoarelor. As dori ca acestea sa fie amplasate mai departe de locul in care trebuie sa opresti masina la semafor sau dupa modelul nord american cu amplasarea lor dupa intersectie. Cred ca lucrul asta ar spori semnificativ vizibilitatea si ar reduce numarul de accidente. Concomitent as mari si distanta dintre trecerile de pietoni si limita la care mainile trebuie sa opreasca.

Votează aici:

1+

Costin Adrian Lucian
Hunedoara
PROVOCARE:
Bună. În primul rând aș dori să reamintesc că nici după 10 ani de când s-a racordat Uroiul la apă nu există canalizare,iluminatul în Uroi lasă de dorit,la fel și între Simeria și Uroi,ce să mai spunem de trotuare și rigole.Ar fi necesar o pistă de biciclete între Simeria și Uroi, podul peste Mureș stă să cadă ⏰,drumul între Simeria și Uroi nemarcat de mai bine de 5 ani . Toate cele mai sus menționate ar îmbunătăți viața locuitorilor din Uroi și a celor din jur. Vă mulțumesc și sper că se vor găsi soluții de rezolvare în cel mai scurt timp posibil. 🕰👍!!!!!

Votează aici:

0

Anonim
Iași
PROVOCARE:
Cresterea numarului de autovehicule- poluarea

Votează aici:

0

Anonim
Prahova
PROVOCARE:
Poluare crescuta din oras datorata rafinariilor din apropierea orasului.Risc crescut pentru sanatate.

Votează aici:

0

Anonim
Cluj
PROVOCARE:
Provocările unui oraș în creștere rapida, trafic, infrastructura, locuinte, costuri crescute cu stilul de viata.

Votează aici:

0

Oprea Mihai
Cluj
PROVOCARE:
Rapida si neplanificata dezvoltare a comunei Floresti a dus la probleme de mediu si infrastructura neadecvata.

Votează aici:

0

Anonim
Cluj
PROVOCARE:
Lipsa infrastructurii si locuiintelor pentru polulatia in crestere.

Votează aici:

0

Ursu Raluca
Cluj
PROVOCARE:
Accesibilitate urbana, lipsa unui sistem de transport integrat.

Votează aici:

0

Oprea Mihai
Cluj
PROVOCARE:
Echitatea în sănătate este o problemă transversală și o temă de cercetare emergentă, în studiile de durabilitate urbană. Schimbările climatice, poluarea, si locuințele inadecvate amenință echitatea în sănătate de-a lungul generațiilor, straturilor socio-economice și mediului urban. Grupurile vulnerabile (copii mici, vârstnici, săraci și cei cu sănătate compromisă) vor suferi mai mult din cauza poluării mediului și a condițiilor climatice extreme, cum ar fi valurile de căldură, inundațiile și seceta.

Votează aici:

2+

Anonim
Timiș
PROVOCARE:
Crearea de locuri de muncă pe termen lung

Votează aici:

0

Anonim
Cluj
PROVOCARE:
Locuințe cu preturi accesibile/ locuinte sociale

Votează aici:

1+

Oprea Mihai
Cluj
PROVOCARE:
Mahalale, integrarea sociala a comunitatii rome din Floresti.

Votează aici:

0

Anonim
București-Ilfov
PROVOCARE:
Urbanizarea și creșterea nivelului de trai sunt in directa legatura cu creșterea nevoii de energie și generarea de deșeuri.

Votează aici:

1+

Anonim
București-Ilfov
PROVOCARE:
Se constientizeaza din ce in ce mai mult că apropierea și interacțiunea cu spațiile urbane verzi pot avea beneficii semnificative asupra sănătății și bunăstării noastre. Au fost identificate o serie de mecanisme, inclusiv răcirea localizată, reducerea zgomotului, și îmbunătățirea activității fizice și a sănătății mintale. Infrastructura ecologică urbană a fost, de asemenea, asociată cu mai multe beneficii sociale și de mediu, cum ar fi poluarea aerului și atenuarea schimbărilor climatice.

Votează aici:

4+

Anonim
Hunedoara
PROVOCARE:
Şomaj crescut.

Votează aici:

0

Anonim
București-Ilfov
PROVOCARE:
Ne petrecem cea mai mare parte a timpului în medii interioare (casă, școală, birou) care determină în mare măsură expunerea noastră la contaminanți chimici și biologici, vulnerabilitatea noastră la vreme extremă (căldură, frig, inundații) și, în consecință, sănătatea noastră fizică și mentală e afectata. Mediul construit este foarte complex și necesită soluții holistice care să ia în considerare multiplii factori interdependenți care determină calitatea mediului interior.

Votează aici:

1+

Anonim
Timiș
PROVOCARE:
Bugetul financiar local limitat. Atragerea pentru dezvoltarea urbana finantarilor.

Votează aici:

1+

Stoica Alexandru
Suceava
PROVOCARE:
Lipsa unui Plan Urbanistic General in Municipiul Vatra Dornei duce la haos urbanistic si arhitectural de mai bine de 3 decenii. Consider ca este o problema care impacteaza populatia locala dar si turismul din zona.

Votează aici:

1+

Anonim
Cluj
PROVOCARE:
Crearea de locuinte pentru toate nivelurile de venituri

Votează aici:

1+

Anonim
Cluj
PROVOCARE:
Mobilitatea urbană

Votează aici:

0

Anonim
Hunedoara
PROVOCARE:
Familii cu venit scazut

Votează aici:

0

Anonim
Constanța
PROVOCARE:
Dezvoltarea accelerata a oraselor

Votează aici:

1+

Anonim
Hunedoara
PROVOCARE:
Creșterea calității locurilor de muncă

Votează aici:

1+

SimionPaula
Timiș
PROVOCARE:
Putine locuinte prietenoase cu mediul.

Votează aici:

1+

Anonim
Bacău
PROVOCARE:
Oamenii defavorizati fara adapost

Votează aici:

1+

Rosian Alexandru
Cluj
PROVOCARE:
Reteaua de transport in comun insuficienta

Votează aici:

1+

Elena
Cluj
PROVOCARE:
Congestionarea traficului.

Votează aici:

1+

Suciu Samoila
Cluj
PROVOCARE:
Păstrarea locurilor de muncă in Floresti pentru a nu trebui sa se faca naveta la Cluj-Napoca.

Votează aici:

0

Vaida Ana
Cluj
PROVOCARE:
Lipsa locuintelor sociale

Votează aici:

1+

NicolaeIoana Laura
Prahova
PROVOCARE:
Incapacitatea tehnică de a identifica un set de factori strategici cheie care vor afecta comunitatea din punct de vedere structural și pe termen lung.

Votează aici:

0

Nanu Ciprian
Neamț
PROVOCARE:
O provocare a tuturor oraselor mici sau mari o reprezinta lipsa de colaborare si a parteneriatelor pentru dezvoltarea proiectelor locale.Idea principală pentru Piatra Neamț( sau a altui oras din Nord Est Romania) se referă la reamenajarea unui spațiu public în prima grădină de terapie comunitară din oraș( special dedicata populatiei locale precum varstnici sau copii in orice scoala). Amplasarea grădinii va fi rezultatul concluziilor Planului integrat al orașului pentru infrastructura verde( de dezvoltat in prima faza)și al măsurilor propuse de (un )CityLab precum și luarea in considerare a angajamentulului continuu cu părțile interesate locale/ actori locali (Planificatori urbani, specialisti, cetățeni, ONG-uri, parteneri regionali de afaceri, administratie locala). Odată ce locația este stabilită, grădina va fi co-proiectată și co-creată (in parteneriat) pentru a include cât mai mult din viziunea locala existenta și in legatura cu planurile locale aprobate. Grădina comunității va reprezenta doar începutul (pilot) pentru crearea unui plan pentru soluții inovatoare integrate în orașul Piatra Neamț, cu speranța că rezultatele proiectului vor fi transferate la nivel regional (și național).

Votează aici:

1+

Doibani Crina
Cluj
PROVOCARE:
Urbanizare rapidă

Votează aici:

0

LehaciValentin
Iași
PROVOCARE:
Lipsa unei culturi a dialogului. În multe cazuri, dezbaterile din jurul strategiei sunt agresive, lipsite de utilitate practică și puțin preocupate de găsirea de soluții coerente pentru comunitate.

Votează aici:

1+

Tutunaru Claudia
București-Ilfov
PROVOCARE:
Scoala Sf Andrei sector 6 este in reabilitare din luna iulie si in prezent pot face poze se vede moloz , terenurile de tenis desființate, nu doar aici, copiladii si stiu ceva de aici ai pornit si ai ajuns sa participe la concursuri internaționale chiar.

Votează aici:

0

Nicola Daniel
Hunedoara
PROVOCARE:
Traversarea de catre pietoni in siguranta, a Soselei Nationale (E68) prin cele trei puncte situate la orta actuala in zona REVA, intersectia cu str.Gh.Doja si 1 Decembrie. Accidente repetate (ultimul recent, in 10 febr.2021) soldate cu raniti si decese. Impactul asupra cetatenilor este legat de siguranta pietonilor care traverseaza prin aceste locuri (semnalizate la ora actuala ca si treceri de pietoni), atunci cand se deplaseaza la scoala, la locul de munca sau la domiciliu.

Votează aici:

2+

Anonim
Cluj
PROVOCARE:
Putine locuinte prietenoase cu mediul.

Votează aici:

1+

Anonim
București-Ilfov
PROVOCARE:
Constrângeri financiare datorate indatoririlor ridicate.

Votează aici:

1+

Anonim
Vaslui
PROVOCARE:
Deficite de venituri, Familii cu venit scazut.

Votează aici:

0

Anonim
București-Ilfov
PROVOCARE:
Lipsa canalizare ape uzate menajere în zona de Nord a Bucurestiului. De 30 ani autoritățile-primăria Sectorului 1 și Primăria Generală- refuză sistematic extinderea rețelei in această zonă. 12 blocuri cu 30 scări funcționează pe vidanja.

Votează aici:

2+

Anonim
Suceava
PROVOCARE:
Strada sens unic, Dimitrie Cantemir . E o strada cu tot felul de gropi si denivelari. Amestec de asfalt, beton si pavele.

Votează aici:

2+

Anonim
Suceava
PROVOCARE:
Bar cu terasa pe trotuar! Cartier Zamca, langa scoala. Cetățeni tot timpul turmentati si fara mască!

Votează aici:

3+

Anonim
Suceava
PROVOCARE:
Canalizările nu mai fac față, aerul devine îmbâcsit cu diverse mirosuri ce provin din gurile de canal. Bulevardele sunt aglomerate, iar odihna și aerul celor de locuiesc in aceste zone devin tot mai precare. Spațiile verzi din jurul blocurilor sunt îngrădite cu garduri improvizate si de prost gust, transformând spațiile în ceva mic si grotesc! E nevoie de implicare în administrarea acestor spații, degajarea lor și reamenajarea în spații verzi libere și frumos organizate!

Votează aici:

5+

Anonim
Suceava
PROVOCARE:
Starea drumurilor din oras care aglomereaza traficul distrug masinile impiedica dezvoltarea orasului. Zonele de la iesirea din oras care sunt uitate de autoritati sau nu sunt bagate in seama. Lauda autoritatilor fara sa concretizeze cu fapte deranjeaza foarte mult.

Votează aici:

5+

Pisarciuc Carmen
Galați
PROVOCARE:
In unitățile de învățământ care dețin spații exterioare nevalorificate, aș construi mici amfiteatre pentru susținerea activităților școlare in aer liber.

Votează aici:

2+

Anonim
Timiș
PROVOCARE:
Lipsa partiala / totala a trotuarelor descurajeaza mersul pe jos.

Votează aici:

2+

Ilie Marian Zamfir
Prahova
PROVOCARE:
Astăzi toți simțim nevoia plimbărilor în aer liber. Apa unui pârâu sau râu care traversează o așezare urbană, grație ionizarii, poate reprezenta o sursă SANOGENĂ. Exemplul amenajării râului Dâmbovița, în anii 80, nu are nevoie de comentarii. Europa amenajează cât mai natural toate albiile de râuri și parauri ce traversează zona urbană și creează noi centre de interes public gen promenadă, poduri de flori, trasee de bike, agrement acvatic, chiar zone comerciale, terase în aer liber. Orașe precum Colmar, Chamonix, Strasbourg pot reprezenta exemple de bună practică. https://www.visit.alsace/en/itineraries/a-great-weekend-in-colmar/ Cred că pe fonduri europene pentru mediu sau infrastructură mare s-ar rezolva multe prin aceste amenajări cu gabioane îmbrăcate în vegetație adecvata. Avantaje: reducerea riscurilor de inundații, reducerea eroziunii solului, reducerea alunecărilor de teren, transformarea riscului în agrement, multe alte avantaje.

Votează aici:

2+

Anonim
Dolj
PROVOCARE:
Parcarile neregulamentare. Este foarte greu sa iei la pas Craiova. Desi in ultimii ani s-au reconstruit in numar mare trotuarele, acestea sunt ocupate in permanenta de masini parcate neregulamentar. Foarte putini dintre acesti soferi ajung sa fie amendati, deoarece Politia Locala nu actioneaza decat la cerere in cartiere, doar in centru si in cateva zone semi-centrale actioneaza din proprie initiativa. Pentru o persoana in carucior cu rotile sau pentru o tanara mamica este aproape imposibil sa se deplaseze pe stradutele din cartiere din cauza masinilor care ocupa in mod ilegal trotuarele. Propun urmatoarele solutii : supra-impozitarea autoturismelor vechi, ridicarea masinilor abandonate, organizarea totala a parcarilor (in caritere parcarile trasate, organizate, sunt o raritate), montarea de stalpisori care sa blocheze accesul autoturismelor pe trotuare. Propun, de asemenea, introducerea parcarii cu taxa in punctele "fierbinti". Daca se vor lua toate aceste masuri simultan, vom incuraja folosirea transportului public.

Votează aici:

5+

Pana Gabriel
Dolj
PROVOCARE:
Craiova a devenit un oras sufocat de trafic din doua puncte de vedere. Unul este acela ca esti sufocat la propriu de gazele de evacuare, iar al doilea este ca la orele de varf cu greu te poti deplasa. Consider ca se pot adopta masuri pentru a combate aceste probleme prin descurajarea folosirii automobilelor si incurajarea folosirii mijloacelor alternative de transport. In momentul de fata, pistele de biciclete sunt insuficiente, iar cele care exista sunt construite informal, intrucat ele nu ofera protectia biciclistilor nici in ceea ce priveste aerul pe care acestia il respira - inspirand noxele masinilor langa care circula, nici in ceea ce priveste siguranta.

Votează aici:

1+

Gabriel Pana
Dolj
PROVOCARE:
In momentul de fata, in Craiova ne confruntam cu fenomenul arderii necontrolate de deseuri. In general, odata cu venirea serii, se pot observa coloane masive de fum gros. Acest lucru se poate observa pe graficele statiilor de raportare a calitatii aerului. Aceasta problema are impact major asupra calitatii vietii in oras deoarece duce pe termen lung la afectiuni medicale. Drept dovada sta faptul ca cetatenii au inceput sa se organizeze prin intermediul retelelor de socializare si sa raporteze constant aceste abateri. Consider ca problema poate fi rezolvata doar printr-o colaborare intre mai multe autoritati de la nivel local si national.

Votează aici:

0

Anonim
Sibiu
PROVOCARE:
Educarea populatiei in vederea colectarii selective a gunoiului si a deseurilor. Ceea ce s-a facut pana acum este superficial si fara finalitate. Sunt foarte putini cetateni care colecteaza selectiv, iar efortul lor este anulat de catre cei care arunca "la gramada" in tomberoanele puse la dispozitie. Ulterior, personalul de la salubrizare incarca la comun in masinile de gunoi tomberoanele cu destinatii diferite. Ar fi utila crearea unor centre de colectare selectiva (spre exemplu, in parcarile supermarketurilor) pentru cei care chiar doresc sa faca asta altfel, tomberoanele amplasate in cartierele de blocuri nu au nici o eficienta.

Votează aici:

2+

Costache Narcis
București-Ilfov
PROVOCARE:
Eu sunt specialist in mobilitate urbana durabila si voi semnala provocari urbane legate de acest domeniu. Iata prima mea provocare: Parcarea autovehiculelor pe carosabil. Pe majoritatea strazilor si bulevardelor din Bucuresti se ocupa o banda de circulatie cu autovehiculele parcate. Acea banda de circulatie ar putea fi utilizata atat pentru circulatia dedicata transportului in comun dar si biciclistilor/trotinetistilor.

Votează aici:

6+

Buzatu Horatiu
Dolj
PROVOCARE:
Una dintre marile probleme ale Craiovei este așa-zisul depozit ecologic al orașului. Situația există de aproape două zeci de ani, perioadă în care administrația de atunci a luat decizia de a muta groapa de gunoi pe un amplasament controversat.Mai precis, administrația Vasile Bulucea (PSD) inițiază în 2003 o Hotărâre de Consiliu Local privind realizarea unui depozit pentru deșeuri urbane. Din nefericire, amplasamentul stabilit se găsea (și se găsește) în intravilanul municipiului Craiova, la câteva sute de metri de albia râului Jiu și în imediata vecinătate a unor puțuri pentru apă potabilă. Lucrările încep în 2004 sub mandatul lui Bulucea și se finalizează înainte de sfârșitul anului, sub mandatul lui Antonie Solomon. De atunci și până acum, gunoiul din Craiova și din județul Dolj este depozitat în condiții mai degrabă improprii, folosind o locație nelegală și fără un acord de mediu, dar tolerată inexplicabil de toate administrațiile care au urmat. Mai mult, sistemul de procesare al deșeurilor folosit în depozitul de la Mofleni este depășit din toate punctele de vedere. Norma europeană prevede obligația statelor membre ca până în 2025 să se ajungă treptat la zero depozitare deșeuri depuse în gropi. Cum 0 % depozitare înseamnă 100 % reciclare, primăria va trebui să vină cu alte soluții pentru ceea ce întâmplă acum, respectiv o depozitare aproape integrală.

Votează aici:

20+

Anonim
Argeș
PROVOCARE:
Doresc o legatură directă cu orasul Pitești și cu o frecvență mai mare și, evident, noi locuri de muncă generate la oraș pentru oameni din clasa mijlocie.

Votează aici:

1+

Anonim
Argeș
PROVOCARE:
Îmi doresc ca orașul Pitești să se dezvolte mai mult, având în vedere potențialul cu râul Arges. Aici s-ar putea investii bani pentru a crea noi locuri de muncă și pentru a oferi activități sportive nautice. Cred că acest punct forte din orașul meu poate să aducă un plus atât la economia orașului, cât și la calitatea vietii în oraș și împrejumirile orașului.

Votează aici:

0

Mihaela Banica
București-Ilfov
PROVOCARE:
Bucurestiul mai „verde": Ar trebui urmărită, prin documentații de specialitate, o mai bună împădurire, plin plantare de arbori, a orașului. Actualmente sunt mult prea multe betoane și mult prea puțin spațiu verde. Ar trebui elaborată o reglementare, pentru toți cei care vor să construiască, ca în loc de taxă de autorizație să planteze sau să facă zone verzi! Un fel de compensare. Ex: Vrei să faci un bloc? Taxa de A.C. poate fi de 40.000 de lei. De banii ăștia organizezi un spațiu verde de 200 mp. Astfel, primăria nu mai plătește contracte „piperate" pentru parcuri micuțe sau locuri de joacă și banii nu mai sunt „plimbați" pentru a se genera comisioane bancare și nu numai. Se vor evita cheltuielile cu licitațiile publice, timpul pierdut și mult altele. Toate astea se întâmplă chiar în favoarea bucureștenilor care vor beneficia de un aer mult mai curat si de temperaturi mult mai scazute vara. Astfel curatarea unui oras se va face prin multe zone verzi intre imobilele de locuite si chiar si pe terasele acestora.

Votează aici:

30+

Fundația Izvorul Alb
Neamț
PROVOCARE:
Fundația Izvorul Alb vă aduce la cunoștință următoarele teme:1. Amenajarea, recondiționarea și construirea drumului către satele Secu și Izvorul Alb, din Bicaz, pentru a le permite sătenilor accesul la servicii de sănătate. 2. Introducerea iluminatului public pe drumul de acces dinspre barajul de la Bicaz către satele Secu și Izvorul Alb și înspre axial. 3. Instaurarea în regim de urgența de reguli pentru circulația utilajelor grele pentru drumul mai sus menționat. De ce este important? Drumul este extrem de anevoios. Pe timp de ploaie devine foarte greu practicabil, iar pe timpul iernii accesul este atât de dificil, încât duce la izolare. Practic, sătenii devin prinși în propriul sat - unei salvări îi ia în mod normal cam o oră și jumătate să ajungă în Izvorul Alb, iarna devenind imposibil să mai ajungă vreodată. Având în vedere că satul este locuit într-un procent mai mult decât jumătate de oameni în vârstă, locuitorii satelor Secu si Izvorul Alb nu solicită nici măcar un standard de viaţă adecvat mileniului trei, ci posibilitatea de a ajunge la un spital până când nu e prea târziu. Având în vedere posibilitatea accesării de fonduri europene, în cazul în care nu există fonduri locale, implementarea unor proiecte pentru atragerea de fonduri europene devine imperios necesară. Soluția pentru problema sătenilor există doar dacă există și disponibilitatea autorităților locale de a o rezolva.Solicităm instituţiilor dumneavoastră să ia aceste măsuri pentru remedierea imediată a problemelor expuse, pentru a evita depopularea deja masivă a zonelor sus menționate.

Votează aici:

0

Fundația Izvorul Alb
Neamț
PROVOCARE:
Dorim să semnalăm următoarele nevoi stringente pentru locuitorii satelor izvorul Alb și Secu - cartiere ale UAT Bicaz, Neamț:1. Amenajarea, recondiționarea și construirea drumului către satele Secu și Izvorul Alb, cartiere ale orașului Bicaz, pentru a permite cetățemilor accesul la servicii de sănătate. 2. Introducerea iluminatului public pe drumul de acces dinspre barajul de la Bicaz către satele Secu și Izvorul Alb și înspre axial. 3. Instaurarea în regim de urgența de reguli pentru circulația utilajelor grele pentru drumul mai sus menționat.

Votează aici:

0

Anonim
Dolj
PROVOCARE:
Incontestabil, în ultimii ani, Craiova s-a dezvoltat însă doar pentru a spune acest lucru. Încă există anumite drumuri prin Craiova unde ar trebui construite parcări sau proiecte pentru mărirea șoselei pentru a circula cu mașina pe acolo. O altă problemă o reprezintă infrastructura pentru că încă se circulă cu tramvaie extrem de vechi și care se strică rapid. O altă problemă care a apărut în urmă cu puțini ani este lipsa industriei, care este o problemă extrem de urgentă pentru că exsită un potențial de industrie în acest oraș. Nu în ultimul rând, trebuie implementat un proiect pentru zonele în care se circulă foarte încet cu mașina, iar o soluție ar fi semafoarele în giratorii.

Votează aici:

18+

Andrei Voicu
Prahova
PROVOCARE:
Transportul în comun este prost gestionat, nu există o acoperire uniformă a tuturor cartierele cu trasee astfel încât punctele de interes (gări, spitale) să poată fi atinse fără a fi nevoie de schimbare mijloacele de transport sau, măcar, cu schimbarea acestora în aceeași stație. Pe de altă parte, traficul la ore de vârf este foarte aglomerat.

Votează aici:

7+

Ioan Adrian Gică
Sibiu
PROVOCARE:
Realizarea cât mai urgent a unui nod sau seminod rutier la intersecția lotului 1 al autostrăzii Sibiu Pitești cu drumul județean 105 G Talmaciu-Sadu. Prin acestă acțiune solicit autorităților statului român inițierea unei acțiuni rapide in vederea realizării unui semi nod rutier care este vital in dezvoltarea ulterioară a zonei cuprinse între Talmaciu,Talmacel și Sadu, Râu Sadului, Cișnădie, Cișnădioara. De ce este important? Dacă acest semi nod rutier se va edifica, va duce la dezvoltarea acestei zone atât industrial, prin crearea unei zone tampon la intersectia celor doua culoare rutiere, poate cele mai importante din tara si anume DN1 si DN7, cât si turistic asigurand accesul inspre zone turistice foarte valoroase care nu sunt exploatate aproape deloc, amintind aici zona Talmacel, Sadu, Râu Sadului, Cisnadie, Cisnadioara, Barajul Gâtul Berbecului si de ce nu Păltinișul. Un alt aspect foarte,foarte important este faptul ca acest semi nod se va edifica in imediata apropiere a unui oras, precum si a unei intregi zone, care are un foarte mare potențial de dezvoltare.

Votează aici:

6+

Anonim
Dâmbovița
PROVOCARE:
Indicele de motorizare a crescut din 90 până in prezent de trei ori. Locurile de parcare sunt insuficiente. Realizarea parcărilor necesare, la nivelul solului, nu este posibilă. Cu toate că în Studiul de Mobilitate Urbană întocmit și aprobat în 2016, soluția propusă de proiectant era de realizarea unor parcări subterane pe mai multe nivele. de cinci ani nu s-a întamplat nimic. În imediata vecinătate a Zonei Centrale există o groapă părăsită de Iulius Mall pretabilă pentru o astfel de investiție.

Votează aici:

1+

Anonim
Dolj
PROVOCARE:
Nu trebuie să mai subliniez valoarea pe care o adaugă unui oraș un râu care îl traversează. Acum, nu se poate spune despre Jiu că traversează Craiova, deși, pe o lungime de 15 Km, Jiul face parte din suprafața orașului care are unele cartiere periferice pe malurile lui. Deși în urmă un secol si ceva mari edilii vizionari au imaginat și au inițiat dezvoltarea Craiovei înspre vatra originară și inclusiv spre râu, astăzi nu există aproape nicio amenajare urbanistică pe malul Jiului. Regularizarea și amenajarea celor peste 16 Km in care râul trece prin Craiova, între Malu-Mare, Braniste, Popoveni, Bucovăț, Breasta și Rovine ar trebui să demareze chiar din 2021, odată cu începerea primei părți a centurii de SV și cu proiectul Planului de Apă și Canal in valoare de 450mil€. Beneficiile pentru Craiova și locuitorii ei ar fi imense. Ar rezolva cel puțin 3 probleme foarte acute, intr-o ordine aleatorie 1. Regularizarea traficului și conectivității, 2. Regularizarea Jiului și asanarea ecologică a zunei de SV, 3. Apariția unor arii compacte, foarte mari, bine conectate cu zona centrală, foarte valoroase din punct de vedere economic, urban sau peisagistic. Practic, Craiova stă pe o comoară de care nu multe orașe au avut parte, însă care trebuie pusă în valoare așa cum au semnalat vizionarii încă înainte de 1900.

Votează aici:

19+

Bănică Mihaela
București-Ilfov
PROVOCARE:
Râul Dâmbovița prezintă un punct forte în București, puține capitale sunt traversate de un curs de apă. Consider că ar trebui să se amenajeze malurile Dâmboviței prin crearea unor spații de promenadă, astfel vom avea un coridor verde de-a lungul orașului, menit sa ofere locuitorilor si turiștilor un loc unic, natural în oraș.

Votează aici:

57+

Anonim
Dolj
PROVOCARE:
Craiova, ca toate orașele românești, s-a dezvoltat în ultimele decenii fără o viziune clară. Acest lucru se vede și e greu de corectat. E absolut necesară elaborarea unui Plan Urbabistic General și de Dezvoltare a ZONEI METROPOLITANE. Acesta va trebui să fie un document DE CALITATE, elaborat fără grabă (dacă tot nu s-a făcut până acum) și aprobat numai după ce va fi PREZENTAT ȘI DEZBĂTUT PUBLIC, în mod real.

Votează aici:

18+

Anonim
Prahova
PROVOCARE:
Situri postindustriale contaminate, aflate in proximitatea zonelor rezidentiale ce necesita urgent masuri de stopare a poluarii si decontaminare si reconversia acestora in spatii destinate spatiilor verzi de protectie spatii verzi si agrement, amenajate folosind tehnologii smart, inovatoare din punct de vedere al florei specifice si biodiversitatii ( a se vedea beneficiile plantarii salciei energetice); toate acestea realizandu-se prin participarea activa intr-un parteneriat asumat, a administratiei publice, a autoritatilor APM /Garda de Mediu/ DSP, a marilor poluatori cu activitate in oras si a mediului universitar local. Toate acestea sa se realizeze pana in 2025!

Votează aici:

2+

Anonim
Iași
PROVOCARE:
Poluarea in municipiul Iasi a atins cote ingrijoratoare. In special in zona autogarii Iasi Vest. Intentionat primaria nu a amplasat in zona un punct de monitorizare a poluarii.

Votează aici:

4+

Banica Alexandra
Ialomița
PROVOCARE:
Depozitare deseuri pe domeniul public, strada Complexului, oras Fierbinti Targ. Mare parte din cei care locuiesc pe strada Complexului isi arunca gunoiul pe strada, unii il duc in pungi de gunoi, altii cu roaba, desi ambele categorii se duc cu masina personala la serviciu si sunt foarte pretentiosi cu privire la orice, mai putin propria persoana...

Votează aici:

2+

Anonim
Brașov
PROVOCARE:
Orasul este sufocat de masini care au dus la o crestere semnificativa a poluarii, cu efecte grave asupra sanatatii si insuficiente locuri de parcare.

Votează aici:

1+

Anonim
Brașov
PROVOCARE:
Nu cred ca exista un plan de urbanizare care sa fie urmat. Se construieste fara o planificare adevarata care sa permita o dezvoltare armonioasa a zonelor, care ar trebui sa includa scoli, parcuri, zone verzi in general, o infrastructura de strazi si parcari dimensionata pe capacitatea noilor spatii de locuire.

Votează aici:

7+

Radu Vanturache
Constanța
PROVOCARE:
Orașul in 2030 trebuie sa aibă o baza de date urbane 100% in GiS. Orașul in 2050 trebuie sa aibă dezvoltat sisteme integrate pe diferite paliere (sp verzi, mobilitate, economie, educație, sănătate, incluziune socială) compatibilie, complementare și/sau subordonate între ele. Orașul in 2050 trebuie sa aibă o strategie și o viziune in ceea ce privește relația in teritoriu cu celelalte UAT-URI din zona metropolitana.

Votează aici:

2+