SOLUȚII URBANE

VOTEAZĂ SOLUȚII URBANE

Pentru a identifica cele mai bune soluții la problemele orașelor din România, te rugăm să votezi propunerile de mai jos cu care rezonezi cel mai mult și consideri că trebuie luate în considerare cu prioritate în procesul de elaborare a Politicii Urbane.

Status: Până în acest moment au fost adăugate pe platformă 75 soluții urbane.

Cum votez?

După ce ai citit cu atenție fiecare soluție de mai jos, în funcție de criteriile care te interesează cel mai mult (județ, domeniu provocare), apasă cu cursorul pe iconița în formă de inimă pentru a vota. Odată ce ai apăsat, inima se va înroși ceea ce înseamnă că ai votat acea soluție. Dacă te-ai răzgândit, apasă din nou. Dacă inima este albă din nou înseamnă că ți-ai anulat votul. Poți vota câte soluții dorești, dar poți vota aceeași soluție o singură dată.

După ce ai votat, te invităm să semnalezi și tu una sau mai multe soluții urbane.

Județ
Rascu Mihai Iuliu
Dolj
SOLUȚIE:
Asfaltare și canalizare în tot orașul Craiova. Sunt străzi în municipiu situate în zona centrala,cum ar fi :Giuseppe Verdi, Macului etc., strazi cu piatra de rau, cum au fost facute acum 60-70 de ani.

Votează aici:

0

Anonim
Covasna
SOLUȚIE:
Sa finalizeze cat mai urgent strandul inceput. Sa dezfiinteze cat mai urgent terenul de baschet de pe strada Stadionului dintre blocuri fiindca nu se joaca civilizat. Adolescentii tipa toata ziua pana seara tarziu. Este tare deranjant pentru locatari. S-ar putea amplasa pe teren doua mese de ping pong.

Votează aici:

0

Nicu Dan Petrescu
Dolj
SOLUȚIE:
Un oraș curat și frumos cu oameni civilizați, respectând istoria orașului și viața culturală.

Votează aici:

0

Ioan Gerghe
Dolj
SOLUȚIE:
Pasaj peste calea ferata in zona H.Bordei.

Votează aici:

0

Betalan Levente
Covasna
SOLUȚIE:
Conductele de apă si canalizare trebuiesc refăcute total.Curtiile în centrul orasului reparare total.

Votează aici:

1+

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Racordare integrala a orașului la gaze. Vom scăpa de fum de cărbune, aerul va fi mai curat

Votează aici:

0

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Racordare la canalizare. Îmbunătățirea condițiilor de viață

Votează aici:

0

Florin Badea
Dolj
SOLUȚIE:
Achiziționarea de autobuze care să deservească comunele învecinate Craiovei din Zona Metropolitană, cu frecvență de sosire de câteva minute în stație, ar rezolva blocajele uriașe de trafic care au loc în orele de vârf, ar diminua poluarea și ar rezolva problemele cu deplasarea pe care le au cei care locuiesc in aceste zone dar lucrează și merg la școală în Craiova.

Votează aici:

1+

Anonim
Covasna
SOLUȚIE:
Pe str. TRANDAFIRILOR Nr.2, intre Parcul Mileniu sí bloculde la nr. 2, nu exista trotuar. Pietonii circula pe mijlocul drumului, ceea ce prezinta pericol de accident. Propun realizarea unei trotuar, langa bloc.

Votează aici:

1+

COSOVEANU VALERIU
Dolj
SOLUȚIE:
SPITALUL DE LA FOSTUL ELECTRO-PUTERE SA FIE RECONDITIONAT IN VEDEREA FOLOSIRII PENTRU BOLNAVII DE COVID.19, DEOARECE AUTORITATILE SE PLING DE LIPSA SPATIILOR DE INTERNARE.

Votează aici:

0

COMAN MIHAI OVIDU
Dolj
SOLUȚIE:
PE TOATE INTRARILE IN MUNICIPIU SA FIE PLANTATE PERDELE VERZI (GARD VIU).

Votează aici:

0

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Mutarea gropii de gunoi de la Mofleni.

Votează aici:

0

Nedelea Gabriel
Dolj
SOLUȚIE:
TREBUIE MUTATĂ GROAPA DE GUNOI DE LA MOFLENI (NUMITĂ, ÎN MOD ABUZIV, ŞI ECOLOGICĂ). Ea blochează dezvoltarea urbanistică într-o zonă foarte ofertantă prin prezenţa spaţiilor verzi şi a râului Jiu. Descurajează, de asemenea, dezvoltarea zonei metropolitane Bucovăţ - Breasta. Investiţiile din zonă sunt extrem de slabe din cauza aceasta. Groapa de gunoi se află în proximitatea unuia dintre cele mai mari parcuri ale Craiovei, în imediata apropiere a singurului Aqua Park din oraş, la mai puţin de 1 km de Seminarul Teologic şi de Mânăstirea Coşuna, la aproximativ 3 km de unul dintre cele mai importante licee ale urbei, Fraţii Buzeşti, şi de Catedrala Craiovei, Sfântul Dumitru. Groapa de gunoi se află la aproximativ 4 km de centrul oraşului, iar mirosul se răspândeşte în cele mai mari baze sportive ale oraşului, cele din preajma stadionului municipal Ion Oblemenco şi cele din complexul Voinţa. Se află efectiv pe malul Jiului, iar impactul ecologic încă nu a fost calculat, dar urmează să fie. În perioada interbelică în această zonă s-a aflat un impresionant loc de agrement (documentarea istorică o pot pune la dispoziţie dacă împărtăşiţi această idee). Zona Mofleni - Bucovăţ (cu cele şase sate ale sale) este cu adevărat ofertantă pentru turismul de agrement, că se tot vorbeşte despre Craiova Oraş turistic - există deja trasee de bicicletă, însă dezvoltarea lor se loveşte de aceeaşi problemă – mirosul degajat de această groapă, care, pe deasupra, capătă un aspect din ce în ce mai neplăcut şi mai vizibil. Dealul Bucovăţului oferă cea mai spectaculoasă panoramă a oraşului noaptea, însă acum intră şi acest morman de gunoi în perspectivă. Mai mult, este deja foarte evident trendul construirii unor cartiere sau zone rezidenţiale de case în marginile Craiovei, or această zonă, deşi cea mai verde, este în momentul de faţă exclusă. În concluzie, mutarea gropii de gunoi de la Mofleni deblochează cea mai ofertantă zonă a Craiovei pentru proiectarea locurilor de agrement şi pentru proiecte imobiliare.

Votează aici:

0

Artean Silviu
Hunedoara
SOLUȚIE:
Propunere pentru Satul Santandrei. Avand in vedere ca nu mai avem autobuze spre si inspre Deva, trebuie sa trecem pe trecerea de pietoni unde au murit 8 oameni. Pericolul este la fel de mare atat pe timp de zi, cat si pe timp de noapte. Se circula foarte tare fiind drum european si ca sa traversezi 6 benzi de circulatie te poate lovi pe trecere. Avand in vedere ca pe trecerea asta trec copii care merg la scoala si batrani care merg la spital, ni s-a promis un sens giratoriu, dar nu s-a facut nimic. In general trec oameni si copii cu posibilitati materiale reduse care nu isi permit sa mearga cu masina. Promisiunile au fost atat de la Consiliu Judetean, cat si de la Consiliul Local. Solutia ar fi un semafor cu temporizare.

Votează aici:

0

PĂTRU CONSTANTIN
Covasna
SOLUȚIE:
Propun două soluții : 1 . Înființarea unui hipodrom, cu două piste, una pentru trap şi una pentru galop, 10 grajduri, fiecare cu câte 20 de boxe, salivarium cu 20 boxe şi cabinet veterinar, hangare de întreţinere, depozitare materiale și furaje . Implementarea presupune atragerea de fonduri europene, ocuparea unei suprafețe de aproximativ 10 ha teren din pășunea existentă. Implementarea propunerii ar aduce importante avantaje: fonduri însemnate la bugetul local directe și indirecte, crearea de noi locuri de muncă, dezvoltarea activităților recreative și de tratament ( hipoterapie ), dezvoltarea economică pe orizontală ( spațiilor de cazare și servire a mesei, transport și alte prestări servicii) . Totodată crearea hipodromului vine în sprijinul școlilor de călărie din localitățile Valea Scurtă, Mereni, Zăbala. Există un cult și o tradiție veche în această zonă. 2. Înființarea unor băi geotermale, prin foraj de mare adâncime ( peste 3000 m ), pe modelul Therme Balotești sau stațiunilor din Ungaria. Și acest proiect ar trebui amplasat pe o parte din terenul ce a fost pășunea orașului. Finanțare europeană .(http://mfe.gov.ro/am-poim-prelungeste-perioada-de-depunere-a-proiectelor-pentru-doua-apeluri/). Impactul asemănător primei propuneri. În final, hipodromul și băile termale împreună cu circuitul de karting, patinoarul și sala polivalentă deja existente vor face din Municipiul Târgu Secuiesc un centru de o mare valoare națională și internațională. Iar dezvoltarea economică ar avea o creștere spectaculoasă.

Votează aici:

1+

Ovidiu
Suceava
SOLUȚIE:
Locuri de parcare si infrastructura decenta in toate cartierele.

Votează aici:

1+

Moldovan Alexandru
Dolj
SOLUȚIE:
Canalizare și asfalt pe strada drumul apelor și plaiul Vulcănești, deoarece am primit de la Enel București o înștiințare să vin la primărie să fac o cerere pentru racordare la gaze să taie asfaltul.

Votează aici:

0

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Stația de încărcare cu apă a mașinilor care spală străzile să fie mutată pe str. Câmpia Islaz, lângă pompe. Investiția și amenajarea nu sunt mari. Se elimină inconvenientele și se obțin beneficii importante. Iată: Lipsă poluare lângă locul de joacă; Curățenie pe aleea de intrare în parc; Se câștigă câteva locuri de parcare; Nu mai există posibilitate „forțării“ de intrare în parc a altor mașini, Str.Câmpia Islaz este în pantă și apa nu mai băltește neigenic și inestetic, pe aleea din parc, plus urmele de ulei de motor. Așa părculețul Sf.Dumitru, o să fie mai curat și mai sigur pentru copii și nu numai.

Votează aici:

1+

Pătrău D
Hunedoara
SOLUȚIE:
Din cauza faptului ca orașul Simeria este despărțit aproape în jumătate de calea ferată, doresc construirea unui supermarket și în cealaltă parte a Simeriei (cea stângă a CF Orăștie-Deva). Acest magazin ar urma să deservească o importantă comunitate atât din Simeria, dar și din satele apropiate precum Simeria Veche sau Tampa. Asfel, nu am mai fi nevoiți să traversam destul de dificil CF, pentru niște cumpărături.

Votează aici:

0

Fetés Levente
Covasna
SOLUȚIE:
In campania electorala, conducerea orasului Tg. Secuiesc a promis construirea unui centru wellness. Stiind ce cheltuieli presupune tinerea in functiune al unui asemenea centru wellness, propun ca necesitatile energetice sa fie asigurate din surse regenerabile (panouri solare+biomassa). In zona exista resurse de biomasa din belsug. Pretul biomasei este cca 60% din pretul gazului metan, calculat la pret gaz/kwh.

Votează aici:

0

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
CREAREA UNEI BREYELE RUTIERE IN SENSUL GIRATORIU DE PE STR. CARACAL (SPITALUL MILITAR) CARE SA FACILITEZE ACCESUL SPRE CARTIERUL VALEA ROȘIE. Argument: bulevardul Caracal are trei benzi de circulație pe un sens, astfel că, dinspre centrul comercial Bănie, către Spitalul Militar se circulă pe aceste trei benzi, care fix în sensul giratoriu devin 2 benzi, circulația fiind astfel ștrangulată, fapt ce determina formarea unei coloane de mașini foarte mari, maj ales în orele de vârf. Se impune astfel, demontarea panoului publicitar și crearea celei de-a treia benzi sub forma unei bretele care sa faciliteze accesul spre cartierul Valea Roșie.

Votează aici:

1+

Minodora.doda@gmail.com
Hunedoara
SOLUȚIE:
Propun racordarea la reteaua de alimentare cu apă a zonei SIMERIA, stradaTraian partea spre Tinpa. Mentionam ca in prezent nu este in zonă retea de apă.

Votează aici:

0

Dura Tudorel
Suceava
SOLUȚIE:
Propun ca in padurea din zona Zamca sa se amenajeze un parc de agrement. Zona este foarte frumoasa si se poate realiza mult mai frumos decat parcul M.Eminescu din Botosani. Zona este deja impadurita si cu un proiect bun poate iesi ceva minunat. Orasul Suceava are nevoie de parcuri si zone de agrement.

Votează aici:

2+

Crihan Liviu
Suceava
SOLUȚIE:
Constructia de piste de biciclete, din Oobcini pana in Burdujeni , Universitate, Scheia, grup scolar -- Itcani, ca in Olanda, cu semafoare.

Votează aici:

1+

Silviu Cristian Mirescu
Dolj
SOLUȚIE:
Îngroparea tuturor cablurilor aeriene în etape, începând cu centrul orașului, unde clădirile de patrimoniu sunt obturate de zecile de cabluri.

Votează aici:

0

Borsai Zoltan Cristian
Hunedoara
SOLUȚIE:
Construirea unui Park de distractii (după model Europa Park, Disneyland, etc). Nevoia acestui parc deriva din faptul ca în Deva avem cetatea, în Hunedoara, avem Castelul, în Simeria, cel mai mare parc de distracții din Europa. Am avea un triunghi de aur al turismului romanesc. Acest proiect ar crea locuri de munca în toate domeniile conexe. Surse de finanțare din fonduri europene și asocieri publice-private.

Votează aici:

0

Calistru Cristina
Călărași
SOLUȚIE:
Este mare nevoie de apa curentă, canalizare și gaz. Parcul unde se joaca copiii este foarte mic.

Votează aici:

0

Mihai Scripniciuc
Hunedoara
SOLUȚIE:
Gaz + canalizare, apoi asfaltare, pe strada (prelungire) Lazar Gheorghe din Simeria.

Votează aici:

0

Anonim
Covasna
SOLUȚIE:
Consider ca in orice localitate, centrul orasului constituie oglinda acestuia. Ar fi imperios necesar nu numai din punct de vedere turistic, dar si pentru viata cotidiana, reabilitarea și modernizarea centrului istoric, respectiv a Pietei Gabor Aron. Acesta ar asigura locul desfasurarii unei vieti civice și culturale si de distractie, prin restrangerea ori inchiderea circulatiei in aceasta zona si transformarea unei platforme pentru plimbat, pentru terase, cafenele si asezaminte culturale. De asemenea, curţile unice organizate în jurul centrului ar fi o mare atractie turistica, daca acestea ar fi modernizate si daca s-ar deschide restaurante, baruri, cafenele ori magazine traditionale. Municipalitatea ar avea nevoie si de un strand si bazin de inot, precum si de o facultate. Crearea locurilor de munca prin atragerea investitorilor impune si crearea unei infrastructuri solide al drumurilor, precum si o infrastructura a resurselor umane prin formarea profesionale adecvata (scoli profesionale, facultati etc.la nivel local).

Votează aici:

1+

Fetés Levente
Covasna
SOLUȚIE:
Orasul nu este curat! Din considerente necunoscute mie , sunt prea putine cosuri de gunoi in tot orasul. De exemplu, in str Cimitirului, lunga de 600-700 m, exista un singur cos de gunoi. Propun montarea pe fiecare stalp de electricitate unui cos de gunoi. E mai simplu golirea cosului de gunoi, decat adunarea de pe jos a gunoiului, pe langa aspectul strazilor, daca ele sunt curate. 😊

Votează aici:

0

Popa Adelina
Dolj
SOLUȚIE:
Mutarea gropii de gunoi cat mai departe de Craiova si, implicit, cat mai departe de Jiu si de Lunca Jiului.

Votează aici:

1+

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Cat mai multe spatii verzi și conservarea celor deja existente.

Votează aici:

1+

Radu Camelia
Hunedoara
SOLUȚIE:
Necesitatea sistemului de canalizare menajera este prioritara. Fosele folosite, gropi de depozitare sunt surse de infectie sigure!

Votează aici:

0

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Reglementarea totala a circulatiei/parcarilor la nivel de oras:- Reconsiderare sistem de taxare si impozitare auto : impozit mare pentru masinile mai vechi de 15 ani, impozit obisnuit pentru toate celelalte masini, impozit simbolic pentru masinile hibrid si electrice;- Trasare si organizare parcari in absolut tot orasul. In acest moment, majoritatea parcarilor sunt asfaltate, dar nu si trasate sau organizate in vreun fel. De asemenea, ideea de atribuire a locurilor de parcare trebuie extinsa in tot orasul, nu doar in cateva zone;- Ridicare masini abandonate pentru a reda spatiul unei persoane care are nevoie in mod curent de locul respectiv;- Instalarea de stalpisori in locurile in care se parcheaza frecvent in mod ilegal;- Infiintarea de patrule de cartier (politie locala) care sa verifice achitarea taxelor de parcare si modul de parcare (ocupare abuziva locuri pt persoane cu handicap, blocare accese, ocupare trotuar). In acest moment, politia locala nu actioneaza decat in centru, in cartiere nu se verifica nimic;- organizarea zonelor intens circulate - de exemplu piete - acolo se creaza aglomeratie si mizerie, atat comerciantii, cat si cumparatorii parcheaza haotic, de multe ori blocand alte persoane;- constructia de parcari etajate in zonele in care este nevoie - parcarilor li se pot pune la ultimul etaj, pe acoperis, zone verzi, spatii pentru sport, locuri de joaca;- taxarea tuturor locurilor de parcare din zonele importante pentru a incuraja folosirea transportului public;- o buna semnalizare a transportului public pentru a convinge cetatenii sa-si lase masinile acasa atunci cand nu sunt necesare.

Votează aici:

0

Anonim
Covasna
SOLUȚIE:
Piste de biciclete separate: cum putem observa, de ani buni primăria bate joc de cicliști și trag pun pistele de biciclete pe trotuar. Problema este că viteza medie a cicliștilor este de 4-5 ori mai mare decât cea a pietonilor, iar aceasta,împreaună cu faptul că pietonii nu respectă pistele, crează tensiune. Un sistem ca în Cluj are fi ideal: pista să fie cu 2-5 cm mai jos decât restul trotuarului, separată fizic de o bordură și colorată cu roșu,să fie ușor de distins. (Străzile N. Iorga, Spitalului, Kós Károly)

Votează aici:

2+

Anonim
București-Ilfov
SOLUȚIE:
Doresc ca accesul în bloc să fie liber, nu printr-un spațiu limitat, plin de bănci și vecini ce stau la taclare, lese, câini etc. Deci propun ca soluție, „benzi" în lungul străzii - trotuar de cel puțin 1 m în așa fel încât să meargă cel puțin 2 persoane, bănci, spațiu verde, gazon cu copaci / gard verde ce delimitează trotuarul de carosabil, bandă biciclete și/sau mijloace transport comun, benzi mașini și, evident, parcări subterane sau etajate.

Votează aici:

0

Mihaela Banica
București-Ilfov
SOLUȚIE:
Propun ca toate trotuarele din Bucuresti sa aiba minim 2m - 2,5m, sa fie amenajate cu copaci, oferind astfel o bariera impotriva noxelor, si cosuri de gunoi (din otel si lemn pt. a nu strica peisajul urban) ce vor selecta diferit deseurile. De asemenea avem nevoie in cartiere de platforme ingropate ce colecteaza selectiv deșeurile, banci langa copaci si locuri de joaca pt. copii, pentru a oferi spatii adecvate de relaxare familiilor in vecinatatea locuintelor acestora.

Votează aici:

21+

Luchiian Alexandru
Cluj
SOLUȚIE:
Implementarea unui sistem de monitorizare a deșeurilor din pubelele publice din cartierele orașului. Senzorii vor monitoriza gradul de umplere și calitatea aerului din zona ghenelor de gunoi și va trimite pe o platformă specifică datele de 4-5 ori pe zi. Proiectul va fi autosustenabil, alimentat de un panou solar și înglobând energia pentru perioada nopții într-o baterie. Companiile de salubritate Rosal sau Bratner vor putea ști în timp real care este gradul de umplere și care sunt ghenele prioritare ce trebuiesc golite pentru igiena orașului și pentru a avea cartiere curate. De asemenea, mașinile de gunoi vor putea să și creeze ruta de ridicate a deșeurilor în funcție de trafic și ghenele care sunt prioritare.

Votează aici:

4+

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Eu cred că o soluție pentru a se construi mult mai bine este să se stabilească terenurile pentru construcții, dar înainte de a se construi să se stabilească drumurile cu toate utilitățile (apă, canal, gaze, electricitate) pentru că terenurile pentru case au o suprafață mică, drumurile sunt înguste.

Votează aici:

4+

Ioan Adrian Gică
Sibiu
SOLUȚIE:
Propun administrației locale, dar și județene, edificarea unei parcări de dimensiuni mai mari necesară autocarelor cu turiști care vizitează orașul nostru.Vreau sa vă aduc la cunoștință că actuala parcare care se afla vizavi de Spitalul Clinic Sibiu este una foarte mică, ea neasigurând un spațiu decent autocarelor cu turiști ce vin în vizită la Sibiu. În acest sens, am și o propunere de locație și anume parcarea din fața gării CF Sibiu care asigură un spațiu destul de generos, precum și o distanță minimă față de Piața Mare a Sibiului, unul dintre cele mai vizitate locuri.

Votează aici:

6+

Andrei Voicu
Prahova
SOLUȚIE:
Introducerea unei taxe pentru dezvoltarea transportului public pentru toți cetățenii orașului. Aceasta va fi plătită anual. În schimb, utilizarea mijloacelor de transport în comun se va face fără a achita bilete și/sau abonamente. În acest fel se va încuraja utilizarea transportului în comun și, totodată, vor exista fonduri pentru dezvoltarea acestuia.

Votează aici:

1+

Sorin
Maramureș
SOLUȚIE:
Creșterea calității vieții și reducerea poluării prin diminuarea traficului auto. Adoptarea unor soluții de mobilitate urbană ce presupun reducerea traficului auto în zona centrală a orașului prin 1. amenajarea de locuri de parcare în afara zonei centrale și creșterea exponențială a tarifelor pentru locurile din zona centrală; 2. desființarea treptată a locurilor de parcare din zona centrală; creșterea zonelor pietonale și infrastructurilor pentru biciclete și vehicule electrice ușoare (piste, rasteluri); 3. interzicerea circulației auto în zona centrală extinsă, cu excepția riveranilor și a transportului în comun.

Votează aici:

6+

Anonim
Iași
SOLUȚIE:
Transformarea Splai Bahlui în zonă de promenadă, spațiu verde/spațiu de relaxare. Este o zonă complet ignorată de autorități, însă are un potențial imens pentru a reduce problemele privind lipsa spațiului verde în Iași.

Votează aici:

0

Sorin
Maramureș
SOLUȚIE:
Dezvoltarea comunității locale și gradului de implicare a acesteia în actul de guvernanță locală prin implementarea unei platforme de consultări publice cu privire la investițiile realizate din bugetul local.

Votează aici:

0

Sorin
Maramureș
SOLUȚIE:
Întărirea parteneriatelor de tipul PPPP (Public-Private-People Partnership) pentru co-crearea infrastructurilor publice și a spațiilor publice din oraș. Amenajarea de zone verzi sau organizarea de micro evenimente sau acțiuni de urbanism tactic în parteneriat cu actorii locali.

Votează aici:

6+

Sorin
Maramureș
SOLUȚIE:
Crearea unei platforme de schimb de produse și servicii la nivel local, astfel încât să genereze lanțuri locale de valori și să stimuleze economia locală prin favorizarea furnizorilor băimăreni în achiziții publice și facilitarea creării de parteneriate și contracte locale între agenți economici. Modele similare : SARDEX.

Votează aici:

2+

Sorin
Maramureș
SOLUȚIE:
Co-crearea spațiilor publice : rezervarea, în anumite intervale orare, a unor spații publice pentru activități specifice (ex. dans, fanfară, olărit) organizate pe bază de voluntariat de actori locali. După ce este creată o tradiție legată de un spațiu public, activitatea poate deveni comercială pentru actorii care au demarat-o ca voluntari, cu condiția păstrării specificului original.

Votează aici:

5+

Nache Liviu
Mureș
SOLUȚIE:
Reconversia urbană a vechilor situri industriale din interiorul localităţii, prin realizarea de parcuri științifice care să aibă o legătură operațională cu mediul universitar. De exemplu, parc de cercetare, parc științific și tehnologic, centru de inovare, incubator de afaceri. Toate acestea se pot realiza în parteneriat cu UMFST Tg Mureş și firmele interesate (exemplu Hirschman care este în zonă, Bosch, pot realiza un centru de inovare pe fosta platforma Foto – Azomureș).

Votează aici:

1+

Bănică Mihaela
București-Ilfov
SOLUȚIE:
In București principala problemă este traficul, propun astfel să se creeze multiple stații automate de inchiriat biciclete, în nodurile intermodale ale orașului, piste noi și amenajarea adecvată a acestora. În acest fel încurajăm populația să foloseasca această modalitate de transport mult mai eficientă. Traficul si zgomotul produs de acesta va fi redus, aerul mai puțin poluat, iar astfel cetățenii vor adopta, totodată, un mod benefic și sănătos de a se transporta.

Votează aici:

72+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Contopirea Parcului Copou cu Parcul Expoxiției (figurând în viitor doar sub numele de Parcul Copou) prin dobândirea proprietăților nefolosite care le despart, respectiv: preluarea zonei Palatului Oștirii de la Ministerul Apărării, a Inspectoratului Teritorial al Poliției de frontieră de la Ministerul de Interne, dezafectarea tribunelor Stadionului Emil Alexandrescu (cu păstrarea pistei de alergare) și achiziționarea în timp a celor câteva imobile care se întrepătrund cu loturile mari descrise mai sus.

Votează aici:

1+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Refolosirea Palatului Oștirii - (Garnizoana Iasi situata pe strada Penes Curcanul Iasi) - ca sediu comun al Institututelor Naționale de Magistratură din România și Republica Moldova (săli de cursuri și campus pentru auditorii de justiție din cele 2 țări, în care cursurile de drept național vor fi predate separat, potrivit legislației celor 2 state, iar cursurile de la disciplinele de CEDO și dreptul Uniunii Europene for fi predate la comun. In prezent imobilul are preponderent un scop protocolar iar aspectul estetic al zidurilor exterioare laterale, cu sarma ghimpata si ziduri inalte. este unul invechit si neingrijit.

Votează aici:

1+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Relocarea Penitenciarului Iași în afara orașuluiPenitenciarul Iași a fost mutat în actuala locație în anii ’50, fiind format astăzi din mai multe clădiri vechi, cu risc seismic și cu un aspect neîngrijit și deteriorat, dar aflându-se în imediata apropiere a zonei Copou (la 1 km de parcul Copou și 1,5 km de parcul Expoziției) una din cele mai populare locuri de relaxare și de agrement din oraș. Fiind ușor de identificat de la distanță prin zidurile albe cu sârmă ghimpată și clădirile de beton din fundal, prezența Penitenciarului Iași face neatractivă pentru o viitoare dezvoltare una dintre cele mai centrale zone din oraș, fiind ușor de anticipat că investiții în noi spații de locuit, birouri, sau magazine nu vor apărea prea curând acolo. Mai mult, un astfel de obiectiv ar trebui să fie construit într-o zonă rurală, lângă o comună din apropierea Iașului. Joburile cu personalul penitenciarului ar trebui astfel să sprijine piața de muncă locală lipsită de oportunitățile de angajare din Iași, întreaga comunitate beneficiind de existența închisorii.Construcția unui penitenciar nou de 1000 de locuri (în 2018 penitenciarul Iași avea o medie lunară de 671 de deținuți) ar costa aproximativ 150 de milioane de euro după estimările fostului ministru al Justiției, Florin Iordache (PSD) iar după estimările sindicatului din administrația penitenciarelor ar costa aproximativ 20 de mil de euro.

Votează aici:

2+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Punere în valoare Mănăstirea Golia. Faza 1: - achiziționare/expropiere și ulterior demolare a unui număr de 5 imobile lipite de zidurile Mânăstirii Golia, respectiv imobilele dintre Parcarea Golia Târgu Cucu și strada George Enescu (4 corpuri de casă), respectiv un corp de casă din dreptul semaforului de la intersecția străzii Sărărie cu Bulevardul Independenței. Faza 2: extindere zid în locul imobilelor demolate din apropierea străzii George Enescu pentru realizarea unui aspect unitar al zidurilor de apărare. Faza 3: Redarea posibilității turiștilor de a patrula de-a lungul zidurilor de apărare, de jur împrejurul Mânăstirii, așa cum pe vremuri patrulau soldații, așa cum patrulează turiștii la Marele Zid Chinezesc.

Votează aici:

0

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Reconstrucția în stil neo-clasic a intregii zone istorice din Iași pe traseul Universitatea Al. I. Cuza Iași – Biblioteca Centrală Iași. Realizarea unui aspect omogen ca stil arhitectonic și regim de înățime între zona Fundație și Universitatea Al. I. Cuza Iași, pentru început prin demolarea unui număr de imobile care nu sunt folosite ca spațiu de locuință, deci nu va trebui relocată nicio familie, aflate pe Bulevardul Carol I, respectiv: Clădirea Institutului de Sănătate Publică, Casa Conachi, Casa Armatei, Biblioteca Academiei Române, Clădiea Habitat, Turnul Facultății de Informatică.Practic, noile clădiri vor respecta următoarele caracteristici:•Stil arhitectonic neo-clasic. De ce neo-clasic? Pentru că are o geometrie simplă, ușor de înțeles pentru oricine. Este un stil făcut să dureze, care va face ca întreaga zonă să inspire frumusețe, spirit practic și durabilitate. •Regim de înălțime P+4•Destinație: nu instituții ci apartamente de locuințe, în care fiecare cameră va avea grupul sanitar propriu (pentru a oferi o anumită intimitate locatarilor, crește densitatea locuitorilor în zonă, și crește atractivitatea la închiriere pe platforma Airbnb – coborând astfel costurile cu cazarea pentru turiști în întregul oraș)•La parter vor fi amenajate restaurante și alte zone de servicii•Vor putea fi achiziționate într-o primă fază doar de către tineri care lucrează în Iași prin programul Prima casă (de ce tineri? pentru a încuraja relocalizarea în această zonă a unei forțe de muncă tinere, vibrante și în același timp mai deschisă folosirii mijloacelor alternative de transport)Finanțare: dat fiind că terenurile sunt în proprietatea statului/autorităților locale, proiectul este viabil economic prin contractarea lucrărilor de construcție pe bază de licitație și ulterior vânzarea noilor apartamente către tineri.

Votează aici:

0

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Reconstrucția Palatului Beldiman în vecinătatea parcului Voievozilor de la Fundație (aflat la extremitatea sudică a zonei descrise în harta de mai sus) și modificarea fațadei actualei case a Studenților din Iași, astfel încât cele două clădiri să aibă un aspect omogen.

Votează aici:

0

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Demararea proiectului fiecare sudent singur în cameră prin reconstrucția întregului campus universitar al Univ. Al. Ioan Cuza Iași, având ca obiect oferirea unui dormitor + baie proprie (16 mp suprafață dormitor + 4,50 mp suprafață baie proprie) pentru fiecare student care dorește să locuiască în campus, urmând ca mutarea în viitoarele imobile să se facă, pe măsura construirii, începând cu doctoranzii, apoi masteranzii și apoi studenții de la cursurile de licență. Pe perioada anului școlar aceste camere vor fi folosite de studenți, iar pe perioada verii ele vor fi date în închiriere turiștilor, pe platforma Airbnb. Costuri construcție: o singură astfel de cameră se poate construi cu aproximativ 13.000 euro, ceea ce înseamnă că, raportat la chiria percepută studenților pentru ele, chirie care trebuie să rămână scăzută, amortizarea investiției se va întinde pe câteva zeci de ani.

Votează aici:

3+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Demolare clădire cinematograf Victoria din Piața Unirii și construcția în loc a unui nou imobil, în stil neo-clasic, asemănător cu cel al Hotelului Traian, realizat după planurile lui Gustave Eiffel. Finanțarea acestui proiect va fi realizată din fonduri private, primăria realizând o licitație în urma căreia terenul va fi vândut dezvoltatorului având proiectul cel mai apropiat de stilul arhitectonic ales, în funcție de preferințele ieșenilor, toate proiectele urmând să fie lăsate în dezbatere publică.

Votează aici:

1+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Crearea unei super piste de bicicletă pe traseul Parcul Copou – Grădina Botanică cu intrare prin strada Dumbrava Roșie – coborâre Lac Grădina Botanică – Mănăstirea Podgoria Copou – Turnul de Apă de pe Aleea Sadoveanu – Padurea din Spatele Campusului Facultății de Medicină Veterinară – Pârtia de Schi – paralel cu strada Sărărie prin pădure – Strada Oastei – Bulevardul Carol I.

Votează aici:

1+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Acoperire țevi termoficare aflate în puncte cu vizibilitate mare din oraș cu o structură exterioară având un aspect modern și îngrijit. Astfel de țevi se află în densitate mare în zona Tudor Vladimirescu – Metalurgie, dată fiind proximitatea de CET Iași, dar pot fi observate și, într-o prezență mai scăzută, în alte cartiere din oraș, de exemplu zona Canta. Idee de finanțare: exemplul de urmat este cel al stațiilor RATP sau a lanțtului de magazine Lidl din poza nr.3 mai jos, care au fost modernizate pe cheltuiala unui investitor privat care își face publicitate prin prezența vizuală a mărcii/siglei sale în designul/elementele de decorațiune ale noii stații. Astfel, pentru acoperirea țevilor de termoficare, fima câștigătoare își va monta un panou publicitar.

Votează aici:

1+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Eliminarea gardurilor din beton cu sârmă ghimpată care delimitează imobile teren aflate în proprietate statului, aflate în proximitatea zonelor cu densitatate mare a populației, și înlocuirea acestora, măcar în locurile de maximă vizibilitate, cu garduri de lemn simple, vopsite în culoare maro.

Votează aici:

1+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Mutarea Primăriei și a Prefecturii într-un alt imobil care urmează să fie construit în Piața Unirii, pentru următoarele considerente: a) sediul Primăriei peste drum de Catedrala Mitropolitană din Iași și a Catedralei Romano Catolice din Iași corobarată cu lipsa oricăror altor imobile din zonă, dau senzația că statul și biserica își împart puterea, simbolistică care se urmărea în mod intenționat în perioada medievală, a se vedea Ile de France din Paris, din timpul dinastiei Merovingiane și b) proximitatea și încărcătura spirituală a celor două lăcașe de cult este incompatibilă cu desfășurarea vreunei acțiuni de protest de natură politică (împotriva măsurilor Primăriei, Guvernului sau Parlamentului). Așadar, cea mai bună locație pentru sediul Primăriei, Prefecturii, Consiliilor Locale și Județene este cea dintr-un viitor imobil din Piața Unirii, deoarece: a) Piața Unirii este istoric agora orașului, locul de manifestare publică a mișcărilor de protest sau de sărbătoare din Iași (cunoscută în trecut ca Piața Veseliei) – de la Hora Unirii până la protestele împotriva OUG 13; b) Piața Unirii este dominată de clădiri vechi construite în secolul al XIX-lea, respectiv de Hotelul Traian și Palatul Braunstein, precum și de statuia domnitorului Al. I. Cuza, oferind sentimentul de apartenență și continuitate istorică viitorului sediu al Primăriei.Astfel, într-un viitor în care administrația locală va fi digitalizată, o mare parte din activitățile care astăzi consumă spațiu vor dispărea, suprafața necesară funcționării Primăriei și Prefecturii fiind astfel substanțial mai reduse decât în prezent.

Votează aici:

0

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Reconstrucția clădirii Prefecturii (Casa Pătrată) în stil neo-gotic, similar celui de la Palatul Culturii.Finanțarea acestui proiect va fi realizată din fonduri private, primăria realizând o licitație în urma căreia terenul va fi vândut dezvoltatorului având proiectul cel mai apropiat de stilul arhitectonic ales, în funcție de preferințele ieșenilor, toate proiectele urmând să fie lăsate în dezbatere publică.

Votează aici:

0

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Starea Civilă la Palatul Culturii (măcăr pentru 1 zi pe săptămână). Renunțarea la Palatul Cantacuzino-Pașcanu ca sediu al Stării Civile din Municipiul Iași. Transformarea unei alte locații emblemă a orașului - Palatul Culturii – în locul de oficiere a căsătoriilor (Starea Civilă) pentru orice cuplu din Moldova (nu doar din Iași). Aspectul de castel medieval și atmosfera de poveste, fac din Palatul Culturii unul din cele mai romantice locuri din România, atât de deosebit încât noii căsătoriți din afara Iașului ar fi dispuși să facă un drum de câteva ore dus întors, doar pentru locație. Și implicit și-ar lega una din cele mai importante amintiri ale vieții lor de adult de orașul Iași.

Votează aici:

0

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Organizarea primei ediții a Festivalului Vinului de Soc:Socata /Vinul de Socată și țuica, sunt singurele băuturi tradiționale 100% românești, iar ele trebuie să contribuie la creșterea brandului nostru turistic de țară. Așa cum toată lumea știe că în Spania se bea sangria, tot așa în România trebuie să se bea socată. Concret, Horeca trebuie să fie încurajată să producă socată, mai ales acolo unde vin turiști străini. Această campanie trebuie mediatizată iar apoi trebuie sprijinită prin organizarea în fiecare an la mijlocul lunii iunie, a unei ediții a Festivalului Vinului de Soc, după modelul Festivalului Berii sau Castanelor, miza fiind premierea celei mai gustoase socate înscrise în concurs de către un juriu de specialitate. .

Votează aici:

0

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
RETEA STRADALA:1.Legătură Păcurari– Copou: lărgire strada Cazărmilor începând din zona Piața Păcurari până în apropierea intersecției cu strada Bucur, iar de acolo expropriat un număr de 3-4 imobile pentru a face legătura cu strada Doctor Nicolae Vicol în zona Penitenciarului Iași. Se realizează practic unirea străzii Cazărmii cu strada Doctor Vicol pe ambele sensuri cu lărgirea suprafeței carosabile și atenuarea unghiului de coborâre în pantă prin lucrări de terasare.2.Legătură Rediu-Agronomie: Legătură rutieră între Șoseaua Rediu (în apropieea Dealul Zorilor Residence) – Aleea Mihail Sadoveanu (Cartierul Carol I) acolo unde panta care separă cele două zone are cel mai scăzut unghi.3.Legătură Copou– Gară: a) Crearea unui legături directe Copou-Gară pe ruta: Biblioteca Centrală – Colegiul Național – Strada Gândul – expropriere/cedare o suprafață din terenul folosit în prezent de depoul de tramvaie RATB, respectiv porțiunea dintre strada Petru Movilă și strada Silvestru.4.Alternativă strada Canta: asfaltare și conectare a străzilor sau parcelor de teren neasfaltate de lângă calea ferată, de la intrarea în Iași până în zona Octav Băncilă. Este vorba de realizarea unei noi artere formată din 3 părți: (i) strada Luca arbore, (ii) Strada Rampei, precum și (iii) fâșia de teren viran nefolosită dintre ele.5.Legătură Bucium – Mircea. Pasaj suprateran peste liniile de cale ferată între: Strada Libertății – Stradela Cetățuia. Mașinile care vin din cartierul Bucium nu vor mai merge pe traseul B-dul Socola – Primăverii pentru a ajunge în cartierele Mircea – Alexandru, ci pe traseul mai scurt: Bulevardul Poitiers – strada Manta Roșie – Strada Neptun – Stradela Cetățuia – Pasaj cale ferată – Strada Libertăți.6.Legătură Nicolina – clinica Arcadia: Construcție șosea de 4 benzi pe deasupra râului Nicolina pe o lungime de aproximativ 1.5 km, din zona Lidl Nicolina în direcția vest, pe lângă strada arhitect Ioan Berindei, până în zona clinicii Arcadia, și continuare de acolo până după Carrefour Era (în zona clinicii Arcadia va fi nevoie de exproprieri).7. Schimbare traseu Centru-Aeroport (realizarea unei alternative mai rapide la drumul clasic Centru – Aeroport pe traseul Podul de Fier – Strada Moara de Vânt – Ciric – Aeroport – 4.9 km cu plecare din zona Podul de Fier) prin folosirea traseului Podul de Fier – Strada Eternitate – Strada Ciric, până în dreptul Stadionului Tepro. Din acel punct șoseaua trebuie continuată (expropriere 2 imobile) paralel cu stadionul, pe lângă malul sudic al Lacului Veneția, și realizată o nouă șosea de acces către aeroport, pe prima stradă la stânga de după Dispeceratul de acumulare Ciric III. Avantaje: scăderea distanței și a timpului de călătorie de la 4.9 km la 3 km și mai ales oferirea unui drum mai sigur prin evitarea virajelor periculoase prezente pe actualul traseu în zona Ciric). În subsidiar, reluarea proiectului de construcție a unei pasarele în zona Stația Pădurii, pentru crearea unei legături directe Strada Anastasie Panu – Strada Tătărași.8.Legătură CUG – Nicolina: Construcție șosea de 4 benzi pe deasupra râului Nicolina, pe o lungime de aproximativ 5.5 km din zona Lidl în direcția sud, până în zona cartier Vișoianu, pentru preluarea traficului din comunele învecinate.

Votează aici:

0

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Aplicarea metodei Baugemeinschaft pentru construcția unui cartier de case lipite între ele și cu ușă de intrare direct la stradă. Acordarea de către Primărie a unui teren cu valoare de piață secundară - să zicem prin zona Industrială. Împărțirea în loturi doar a suprafeței aflată la extremități, în parcele mai înguste la stradă, deschidere de maxim 10 metri, și mai lunguiețe în adâncime. Practic viitoarele case voir fi obligate să se ducă în sus, pe 2-3 etaje, cu o amprentă mică la sol, fără să se mai lăbărțeze, și să aibă perete dublu cu vecinii. Spațiul comun apărut în centrul terenului va servi drept curte interioară pentru toate edificiile de jur împrejur.Stabilirea limitei de înălțime și materialele de folosit, urmată de vinderea parcelelor la un preț fix, pe baza unei licitații având criteriu de atribuire calitatea proiectului de casă. Încurajarea tinerilor să vină să construiască în acest cartier, punând în aplicare ideilor cât mai multor arhitecți.Avantaje:-Diversitatea aspectului fațadelor caselor, implicit realizarea celei mai boeme zone din Iași-Sentimentul localnicilor de reală apartenență la acel loc-Economii de circa 30% din prețul total pentru doritori, realizată din lipsa profitului dezvoltatorului, bani care vor putea fi cheltuiți cu materiale și finisaje premium-Exemplu viu că turnurile de blocuri separate între ele sunt monotone si ofera un număr limitat de intrebuintari a spatiului interior și exterior

Votează aici:

0

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Contopirea Parcului Copou cu Parcul Expoxiției (figurând în viitor doar sub numele de Parcul Copou) prin dobândirea proprietăților nefolosite care le despart, respectiv: preluarea zonei Palatului Oștirii de la Ministerul Apărării, a Inspectoratului Teritorial al Poliției de frontieră de la Ministerul de Interne, dezafectarea tribunelor Stadionului Emil Alexandrescu (cu păstrarea pistei de alergare) și achiziționarea în timp a celor câteva imobile care se întrepătrund cu loturile mari descrise mai sus.

Votează aici:

0

Anca Gherasim
Iași
SOLUȚIE:
Mașinile pe trotuare, pietonii pe carosabil sunt în prezent o obișnuință în spațiile dintre blocuri din cartierele aglomerate ale Iașului, majoritatea construite înaintea anilor 90. Numărul deținătorilor de automobile a crescut mult în ultimii ani și cer primăriei să le facă mai multe locuri de parcare, în timp ce pietonii cer trotuare libere. Această situație are drept consecințe descurajarea mersului pe jos (pietonii pot fi trași la răspundere în cazul producerii unui accident cât sunt pe carosabil), degradarea aspectului urban, in timp ce obișnuința încălcării legii parcând pe trotuar duce la creșterea agresivității în trafic. Ca o soluție de compromis în spatiile din jurul blocurilor comuniste propunem soluția Zonelor Rezidențiale în cât mai multe cartiere ale Iașului. Zonele rezidențiale, conform legislației (OUG 195/2002 Reguli pentru circulaţia vehiculelor, art. 158.), sunt acele zone care sunt prioritare pentru pietoni, aceștia putând folosi toată lățimea carosabilă, iar jocul copiilor fiind permis. Deținătorii de autovehicule vor putea merge cu max. 20km/h și vor parca doar în locurile amenajate;Vechile trotuare vor fi desființate, iar în locul lor vor fi realizate locuri de parcare, astfel parcările din cartiere vor intra în legalitate și va crește numărul de locuri de parcare rezidențiale taxate ca atare, iar banii ar putea fi folosiți pentru mici investiții necesare în infrastructura din cartiere. Suntem conștienți că pentru implementare nu va fi suficient un semn de circulație, ci vor fi necesare campanii de informare, responsabilizare a deținătorilor de automobile, precum și montarea unor limitatoare de viteză.

Votează aici:

0

Simona Rotaru
București-Ilfov
SOLUȚIE:
Problema locurilor de parcare. Fiecare proprietar isi inscrie locul de parcare pe website apoi il trece pe busy cand are masina pe el si pe free cand pleaca. Ceilalti proprietari care si-au inscris locurile de parcare pe site au dreptul sa parcheze in locul lui pana acesta se intoarce. Daca cineva gaseste un loc liber si nu are un loc de parcare inscris, poate sa achite o taxa pe ora care va fi virata catre proprietar. Aceasta abordare scade numarul masinilor parcare neregulamentar, otimizeaza traficul si este o sursa de venit pasiv.

Votează aici:

6+

Constantin Mihai Lotrean
Sibiu
SOLUȚIE:
Problema: Cartierul de blocuri al orașului este supraaglomerat, lipsit de spatii de relaxare și de spatii de desfășurare a unor activități comunitare. Soluție: Transformarea Canalului Morilor intr-un spațiu care sa constituie un plămân verde al cartierului. Proiectul presupune intervenția asupra râului și a malurilor acestora prin terasarea malurilor, amenajarea unor trotuare pietonale, a unor spatii de picnic și relaxare. Proiectul de regenerare urbană include pasarele ce ar lega malurile răului, aceasta ar putea trece prin mijlocul orașului și ar include si reconversia unor clădiri din apropierea zonei. Un exemplu de reconversie ar fi transformarea unei clădiri de patrimoniu edificată la 1880 ca o moară intr-un Centru de Cultură urbană destinat activităților comunitare. Impactul asupra comunității ar fi creșterea calității vieții pentru persoanele din cartier și nu numai și punerea la dispoziția locuitorilor a unor spatii pentru desfășurarea de activități asociative și creative. Nu in ultimul rând ar reduce semnificativ poluarea cursului râului și ar furniza orașului un cadru natural integrat al activităților urbane.

Votează aici:

1+

Gabriela Iordan
București-Ilfov
SOLUȚIE:
Romania va fi penalizata de Uniunea Europeana in ceea ce priveste cel putin 2 aspecte: pentru nereciclarea deseurilor menajere si pentru calitatatea aerului in Bucuresti. Bucurestiul, unul din cele mai poluate orase, are nevoie de invoatie pentru a intra in randul oraselor civilizate si europene. Propunem adoptarea si implementarea programului RECICLETA de colectare a materialelor reciclabile in centrul vechi al Bucurestiului, in special de la persoanele juridice care au activitate economica in centru. Colectarea se va face cu cargo-triciclete asistate electric si va genera locuri de munca verzi. RECICLETA este o intreprindere sociala verde premiata la nivel european si care a salvat de la groapa de gunoi sau incinerat peste 700.000 de kilograme de materiale reciclabile, in cei peste 10 ani de functionare in Bucuresti - de la peste 200 firme, 600 de scari de bloc si 20 de scoli. RECICLETA este cel mai de succes si cel mai eco model logistic de first-mile-pick-up pentru a inverzi un centru istoric si un oras. Odata cu implementarea programului RECICLETA, Bucurestiul va creste de cel putin 2 ori: gradul de colectare separata pe fractii (hartie, carton, sticle si folie de plastic, doze de aluminiu), cantitatile de materiale care ajung la reciclat, gradul de constientizare atat a persoanelor juridice, cat si a persoanelor fizice (clienti, cetateni, consumatori romani sau turisti straini) in ceea ce priveste beneficiile de mediu, precum si obligativitatea legala a separarii corect la sursa / la generare a meterialelor reciclabile, In plus, RECICLETA va aduce un plus de atractivitate si o nota de civilizatie centrului vechi / istoric al Bucurestiului, prin prezenta permanenta pe stradute a cargo-tricicletelor, care nu polueaza aerul si fonic si care vor colecta zilnic de la agentii economici, prin brandingul de impact pe cutia cargo si echipamentul cargo-triciclistilor. (www.recicleta.ro).

Votează aici:

9+

Munteanu Marius Iulian
Iași
SOLUȚIE:
Montarea aparatelor de aer conditionat tip spliter este realizata in foarte multe situatii neconform, prin plasarea traseului de aer rece dintre cele 2 unitați pe fațada cladirilor. Acest tip de montaj duce inevitabil la un aspect neregulat și creează un disconfort vizual major celorlalti cetățeni. Propunerea este plasarea traseului de aer conditionat in totalitate pe interiorul peretelui unde se monteaza instalatia de racire.

Votează aici:

1+

Mihai
Dolj
SOLUȚIE:
Sistemul P.D.O, pentru Politia Locala. Cum funcţionează sistemul P.D.O.? Poliţia Locală este necesar să aibă în dotare un device electronic (telefon smartphone sau tabletă) cu acces la internet şi să aiba o cameră cu o rezoluţie acceptabilă pentru a vizualiza numărul maşinii în momentul când se produce poza autovehiculului. În momentul când se face poza, ea sa fie încărcată într-o aplicaţie care să aibă câmpuri de completat prestabilite ( număr maşină, locaţia pozei etc) şi să fie pusă pe un server online la care să aibă acces Poliţia Română în timp real, fără posibilitatea de a putea fi ştearsă de către organul competent care a surprins încălcarea legii. Aplicaţia o să fie conectată tot timpul la GPS şi o să arate în timp real locaţia exactă unde a fost făcută poza. P.D.O e menit să observe în timp real activitatea agenţilor şi în acelaşi timp să oprească instigarea cetăţenilor la încălcarea legii, iar pe cei care încalcă legea la încercarea de a oferii şpagă pentru a scăpa.

Votează aici:

3+

Anonim
Cluj
SOLUȚIE:
Elaborarea unui plan de sistematizare a tramei stradale a Clujului, pentru a-i ghida cresterea in anii urmatori.

Votează aici:

1+

Luchiian Alexandru
Cluj
SOLUȚIE:
Doresc implementarea unui rețele ce măsoară calitatea aerului (PM 2.5 si PM10) și informarea cetățenilor despre valorile măsurate pe fiecare panou ce indică orarul transportului în comun.

Votează aici:

5+