SOLUȚII URBANE

VOTEAZĂ SOLUȚII URBANE

Pentru a identifica cele mai bune soluții la problemele orașelor din România, te rugăm să votezi propunerile de mai jos cu care rezonezi cel mai mult și consideri că trebuie luate în considerare cu prioritate în procesul de elaborare a Politicii Urbane.

Status: Până în acest moment au fost adăugate pe platformă 103 soluții urbane.

Cum votez?

După ce ai citit cu atenție fiecare soluție de mai jos, în funcție de criteriile care te interesează cel mai mult (județ, domeniu provocare), apasă cu cursorul pe iconița în formă de inimă pentru a vota. Odată ce ai apăsat, inima se va înroși ceea ce înseamnă că ai votat acea soluție. Dacă te-ai răzgândit, apasă din nou. Dacă inima este albă din nou înseamnă că ți-ai anulat votul. Poți vota câte soluții dorești, dar poți vota aceeași soluție o singură dată.

După ce ai votat, te invităm să semnalezi și tu una sau mai multe soluții urbane.

Județ
Florin Geantă
București-Ilfov
SOLUȚIE:
Încurajarea transportului cu bicicleta prin construirea de piste pe carosabil, nu pe trotuare care și așa sunt foarte mici. Trebuie descurajat traficul auto in centru prin limitarea carosabilului, prin tarife mari la parcare și prin amenzi uriașe în caz de parcare ilegală.

Votează aici:

4+

Dorel-Petre Ștefănescu
Dolj
SOLUȚIE:
Blocarea dezvoltării imobiliare pe teritoriu central și în cartierele consacrate și dezvoltarea spațiilor verzi. Dezvoltarea localității se poate face prin extinderea în comunele limitrofe ce pot fi asimilate.

Votează aici:

0

Ana N
București-Ilfov
SOLUȚIE:
Crearea unui Plan de Regenerare Urbană în care se vor inventaria toate spațiile urbane neglijate/ abandonate/ subutilizate de la nivelul fiecărui cartier și se vor propune modalități de regenerare a acestora pe baza necesităților semnalizate de către cetățeni, astfel încât spațiile din jurul locuințelor colective, în principal, să poată avea o abordare coerentă în care comunitatea este pusă pe primul plan.

Votează aici:

3+

nicolae iancu
Brașov
SOLUȚIE:
Calisthenics este o formă de mișcare care constă într-un ansamblu de exerciții variate, de cele mai multe ori ritmice, cu ajutorul unor aparate (stații) care se instaleaza în aer liber, în parcuri, locuri sau gradini publice, dar și în apropierea școlilor, liceelor sau universităților. Momentan in Brasov sunt putine locatii in care sunt instalate echipamente pentru practicarea acestui sport. Deoarece se bucura de o popularitate din ce in ce mai mare in randul tinerilor si a adolescentilor (este suficient sa va plimbati pe Aleea de sub Tampa pentru a trage concluziile singuri) va propun instalarea echipamentelor in toate parcurile din Brasov. Nu cred ca are rost sa amintesc aici beneficiiile pe are le au in promovarea unui stil de viata sanatos.

Votează aici:

0

Ghita L.F
Dolj
SOLUȚIE:
Propun incurajarea mișcării pentru Romania! In toate cartierele sa se înființeze sali de sport in aer liber (monkey bars) si piste de biciclete si mopede (1m pe sens) cu legături intre sate si orașe cu prioritate fata de mașini sa fie și semaforizate. Sensuri giratorii si intersecții iluminate si indicatoare cu numele străzii la intrarea pe o stradă. Montarea camerelor de supraveghere video in fiecare intersecție. Olanda ar fi un exemplu de țară care oferă toate acestea!

Votează aici:

1+

Stefan
Dolj
SOLUȚIE:
Propun sa nu se mai acorde autorizații de construcție a blocurilor acolo unde se desființează spatii verzi și sa nu se mai facă blocuri fara a avea cel puțin 1 loc de parcare/apartament.

Votează aici:

7+

Stefan
Dolj
SOLUȚIE:
Propun ca la fiecare trecere de pietoni sa fie iluminat pe baza de senzor care sa aprindă niște becuri led pentru a putea face vizibili pietonii angajați în trecere prin acel loc.Este o soluție simpla și de bun simt,care dacă ar fi făcută ar salva multe vieți omenești.Sunt iluminate câteva treceri,dar nu sunt suficiente.Sa fie toate iluminate.

Votează aici:

7+

Stefan
Dolj
SOLUȚIE:
Propun ca înainte sa cereți taxa de parcare,sa faceți și parcări pentru a avea unde parca. A devenit sport național găsirea unui loc de parcare în Craiova datorita autorizațiilor de construcție date aiurea și care incalca toate regulile posibile. Pe strada unde locuiesc se construiesc blocuri acolo unde înainte era strada.

Votează aici:

4+

Stefan
Dolj
SOLUȚIE:
Propun mutarea târgului de vechituri, cat și a târgului de luni care se tine la Facai. Traficul este ingreunat din cauza celor 2 târguri.

Votează aici:

2+

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Finalizarea bulevardelor construite înainte de 1990, prin interconectarea lor. Pasaje și pasarele la intrarea în oras, pentru fluidizarea traficului. Stoparea autorizațiilor de construire în apropierea intersectiilor, fără respectarea normelor de siguranță a pietonilor.

Votează aici:

4+

Paraschiv Stefan
Călărași
SOLUȚIE:
Toaletele in curte sa fie construite din termopan si racordate la canalizarea comunei. Curatenie la intrarea sau pe langa poarta de intrare in curte fara reziduri verzi sau alte gunoaie. Amenzi uriase in acest sens.

Votează aici:

1+

Nicola Daniel
Hunedoara
SOLUȚIE:
Amenajarea Complexului Turistic Strei in localitatea Simeria Veche. Aici se afla cea mai veche carciuma din Transilvania - hanul Piski Csarda. Clădirea hanului va fi renovată de catre noul proprietar, găzduind o expoziție istorică ce va fi amenajată în trei dintre sălile ale fostului han și un restaurant va fi proiectat în celelalte două în conformitate cu scopul inițial al clădirii. Sosirea turistilor interesati de acest obiectiv ar putea fi o oportunitate pentru dezoltarea turistica a zonei. In fostul camping de pe malul raului Strei se pot amenaja cu dotarile necesare, locuri pentru campare cu rulote. Este necesara si ecologizarea Streiului prin scoaterea din albia raului a bolovanilor și resturilor de la podul vechi, amenajarea unei faleze înalte pentru plimbări pe malul apei, terenuri de sport, precum și o piscină acoperita. Constructia unei "autostrazi" pentru biciclete pe lângă bucla de cale ferată din str.Traian până la Complexul Turistic Strei (cu posibilitatea de inchiriere in complex a bicicletelor). In apropiere este o herghelie unde se poate face echitatie, Parcul Dendrologic Simeria, aria naturala protejata si siturile arheologice de la Magura Uroiului. Turistii pot ajunge usor in aceasta locatie si datorita faptului ca la intrarea in Simeria Veche se afla nodul rutier ce leagă autostrada A1 de Drumul Naţional 7 şi de Drumul Naţional 66.

Votează aici:

0

Nicolae Grosu
Hunedoara
SOLUȚIE:
Deoarece DN 7traversează uat Simeria, oameni care doresc să se deplaseze cu bicicletele de la Simeria Veche la Simeria, sau Sîntandrei, Simeria sunt expuși accidentelor. Propun construirea unor piste de biciclete în afara carosabilului, piste care să lege localitățile aparținătoare de Simeria și chiar prin extindere să lege Simeria de Orăștie sau Deva, Hunedoara. Ne dorim o viață sănătoasă și ecologică și fără riscuri, haideți să începem.

Votează aici:

4+

Nicu mihai vit
Hunedoara
SOLUȚIE:
În zona simeria veche peste rîul strei sînt cîteva gropi unde se depoziteaza gunoi din prefabricate gunoi care afectează fauna streiului. Ar trebuii făcută o deratizare a zonei și închiderea acesteia pentru a nu mai fi deschisa de catre cei arunca așa ceva. Sint si animale moarte. Este un miros de nerespirat.

Votează aici:

1+

Daniel Nicola
Hunedoara
SOLUȚIE:
Construirea a trei pasaje subterane pietonale pentru traversarea Soselei Nationale (E68/E79) la intesectia cu 1 Decembrie (in apropierea viitorului sens giratoriu), intersectia cu str.Gh.Doja si in fata Liceului Anghel Saligny. Acestea se pot construi prin metoda tuburilor infipte, cu elemente prefabricate dreptunghiulare (3,50×2,80×1,00m). Lucrari similare au fost proiectate si executat de SOPMET SA. in Bucuresti (Soseaua Stefan cel Mare). Impactul vizeaza siguranta elevilor care invata la liceu, a lucratorilor de la SC Reva SA, precum si a tuturor cetatenilor care se deplaseaza frecvent din zona de sud catre centrul orasului.

Votează aici:

7+

Oprea Mihai
Cluj
SOLUȚIE:
Crearea de spatii verzi si parcuri.

Votează aici:

2+

Chira Paul
Cluj
SOLUȚIE:
Progresele tehnologice în transporturi, gestionarea energiei și a deșeurilor, proiectarea clădirilor fără emisii de carbon, reducerea poluării, sisteme alimentare urbane, senzori portabili, aplicații mobile și analiza datelor mari oferă oportunități de îmbunătățire a sănătății populațiilor urbane, reducând în același timp poluarea și amprenta lor de carbon.

Votează aici:

0

Sabau Oana
Cluj
SOLUȚIE:
Navetiștii din locuri precum Dubai, Beijing și Elveția au sisteme de metrou noi, pe care le pot folosi ca sa ajunga la lucru. Oamenii din Istanbul, Mexico City și Los Angeles circula cu autobuze care au propriile benzi destinate transportului in comun. Dar, indiferent de soluțiile pentru transportul în masă care permit oamenilor să circule ușor și rapid fără a avea nevoie de propriul vehicul acestea sunt unul dintre elementele cheie pentru un oraș care devine prietenos cu mediul si membrii comunitatii.

Votează aici:

2+

Claudia Tutunaru
București-Ilfov
SOLUȚIE:
Clădirile construite aiurea, una langa alta nu sunt ok, tomberoane separate în functie de deșeuri,aruncam tot grămadă stand la bloc, mai multe locuri de joacă si sport in incinta scolilor, copiii cei ai caror părinti nu dispun de resurse financiare, si -ar dori si copilul, dar nu isi permit financiar sa beneficieze de sport. Era "grădina botanica" pana la.metroul din Dr. Taberei , s-au dus,bani investiti degeaba, replantarea copacilor tăiați , etc. Sa le dam o sansa copiilor macar pentru sănătate,sport,nu de performanta ,pentru bunul lor echilibru fizic si psihic. Va mulțumesc!

Votează aici:

1+

Anonim
Cluj
SOLUȚIE:
Orașele și zonele urbane nu funcționează izolat de zonele rurale. De fapt, sunt foarte dependenți de regiunile rurale care le înconjoară. Orașele se bazează foarte mult pe zonele rurale învecinate pentru hrana, forța de muncă, aprovizionarea cu apă și eliminarea deșeurilor alimentare. Colaborarea la nivel Judetean este esentiala, pentru crearea unui mediu propice dezvoltarii sustenabile.

Votează aici:

2+

Anonim
București-Ilfov
SOLUȚIE:
Planificarea utilizării terenurilor și forma urbană au o influență puternică asupra transportului și accesibilității și, în consecință, asupra poluării atmosferice legate de trafic, a stilurilor de viață sedentare, a zgomotului și a emisiilor de substante poluante și a efectelor asociate asupra sănătății. Realocarea spațiului rutier, închiderea drumurilor, pistele pentru biciclete și crearea de zone pietonale pot promova toate transporturile alternative (de mers pe jos și cu bicicleta) sau transportul public in comun.

Votează aici:

1+

Oprea Mihai
Cluj
SOLUȚIE:
Până în anul 2050, se așteaptă ca 75% din populația lumii să locuiască în zonele urbane. Aceasta înseamnă că orașele vor contribui masiv la nivelurile de CO2 și la poluarea generală, dar le oferă, de asemenea, posibilitatea de a face modificări care pot avea un impact profund. O modalitate de a face acest lucru este prin crearea parcurilor. Acestea pot fi considerate plămânii orașelor. Copacii din ele curăță aerul și parcurile în sine oferă cetățenilor un loc în care se pot relaxa, respira aer curat și se pot reconecta cu natura. De asemenea, acționează ca un factor de răcire la căldura creată de tot betonul și asfaltul din oras.

Votează aici:

3+

Bucovanu Marius
Hunedoara
SOLUȚIE:
Avand in vedere necesitatea folosirii unor mijloace de transport cu impact cat mai mic asupra mediului inconjurator propun construirea unor piste de biciclete care sa lege Simeria cu toate satele apartinatoare dar si cu Deva. Cred ca propunera poate fi una de succes intrucat toate aceste distante sunt relativ mici si pot fi acoperite usor cu bicicleta, eliminandu-se astfel si riscul la care sunt supusi biciclistii, acum ei folosesc drumuri europene sau nationale.

Votează aici:

7+

Tranc Cristian
Arad
SOLUȚIE:
Transformarea judetutului Arad intr-un oras turistic prin dezvoltarea urmatoarelor zone de interes. Transformarea strandului Neptun in Aqua Park, introducerea cetatii Aradului in circuitul turistic, facilitarea concesionarii de terenuri pe malul Muresului pentru construirea de restaurante, hoteluri, blocuri, inchirieri caiac-canoe, vaporase, barci si alte vehicule motorizate si nemotorizate, transformarea zonei Piata Avram Iancu, Piata Catedralei in centru vechi, cu deschiderea diferitelor magazine. Facilitarea obtinerii autorizatiilor pentru activitati de vanzari stradale. Dezvoltarea unei zone in fiecare cartier pentru incurajarea artistilor de orice natura, muzicieni, pictori actori etc. Punerea in functiune a aeroportului din Arad. Dezvoltarea turismului al punctelor de interes deja existente, scoaterea in evidenta a istoriei Aradului prin lucrurile minunate care au pornit de aici. Dezvoltarea de zone turistice, camping, navigare pe lacurile din judet si rauri. Atragerea de investitii in Moneasa pentru resuscitarea statiunii. Facilitarea si gasirea unei solutii de informare a celor care intra in tara prin Arad, legat de facilitatile si resursele aradului.Idei sunt multe, dar acestea consider ca ar putea ajuta la o resuscitare si schimbare a economiei Aradului.

Votează aici:

0

Luciana Nimigean
Suceava
SOLUȚIE:
Reorganizarea și reamenjarea cu gust a tuturor spațiilor verzi din jurul blocurilor pentru a aerisi , prin înlăturarea gardurilor si a grădinilor urât improvizate de catre unii locatari. Întreținerea sezonieră a acestora. Plantarea a cât mai multor specii de arbuști și arbori care sa oxigeneze aerul și să reducă noxele și poluarea fonică.

Votează aici:

1+

Attila
Covasna
SOLUȚIE:
Târgu Secuiesc, un orășel deosebit de plăcut până ajungi cu un vehicul (auto, moto, bicicletă, etc.) în centrul orașului. Neapărat trebuie ASFALTATĂ toată porțiunea de piatră cubică din centrul orașului, care este de o calitate foarte rea. Când trec autovehiculele, toate geamurile vitrinelor locuințelor din centru se cutremură, trepidează, vibrează din cauza calității foarte proaste a drumului. Din această cauză, autovehiculele circulă foarte, foarte încet, ceea ce înseamnă timp petrecut mai mult în zonă deci, poluarea aerului mai mare, dar și poluare fonică mai mare. Dacă ești cu bicicleta, este și mai rău, deoarece te zdruncină și zguduie minute în șir, iar până ieși din zonă te apucă durerea de cap. De asemenea, și aspectul centrului ar arăta mai ordonat, mai frumos, mai aersit și liniștit.

Votează aici:

0

Alexandru Daniel
Iași
SOLUȚIE:
Una dintre principalele cauze de ambuteaj, in orasele mari, este la traversare peste pasaje, atat peste rauri (unde este cazul), cat si peste liniile de cale ferata care ajung pana in centrul orasului. Solutia mea la este mutarea liniilor de cale ferata cu toata infrastructura necesara subteran sau suprateran, asa cum s-a intamplat in orasele in dezvoltare din intreaga lume, inca din anii '30. Toate acele suprafete eliberate, vor putea fi transformate in zone cu vegetatie si bretele rutiere care sa conecteze orasul. Orasul Iasi este impartit in doua de infrastructura feroviara, cele doua jumatati fiind conectate prin 3 pasaje supraterane, un pasaj la nivel cu calea ferata si doua pasaje subterane, cu limitare de inaltime. Cele mai mari aglomerari in Iasi sunt la traversarea acestor pasaje.

Votează aici:

0

Sava Claudiu
Suceava
SOLUȚIE:
Dezvoltarea unui sistem integrat de tip unda verde prin care sa sincronizam semafoarele din tot orașul în acest fel sa reușim străbaterea lui în timp cât mai scut. Astfel, micșoram gradul de poluare în oraș, reducem stresul și oferim cetățenilor confort. Nu trebuiesc uitate nici trecerile de pietoni mai rare, sunt străzi cu 5 treceri de pietoni în 500 m. Modificarea sensurilor de mers de pe bulevarde de tipul sens unic, cu bretele între ele alternative. După aproximativ 700.000 km făcuți în oraș în ultimii 10 ani, va pot spune ca avem mari deficiente la capitolul circulație.

Votează aici:

1+

Rascu Mihai Iuliu
Dolj
SOLUȚIE:
Asfaltare și canalizare în tot orașul Craiova. Sunt străzi în municipiu situate în zona centrala,cum ar fi :Giuseppe Verdi, Macului etc., strazi cu piatra de rau, cum au fost facute acum 60-70 de ani.

Votează aici:

3+

Anonim
Covasna
SOLUȚIE:
Sa finalizeze cat mai urgent strandul inceput. Sa dezfiinteze cat mai urgent terenul de baschet de pe strada Stadionului dintre blocuri fiindca nu se joaca civilizat. Adolescentii tipa toata ziua pana seara tarziu. Este tare deranjant pentru locatari. S-ar putea amplasa pe teren doua mese de ping pong.

Votează aici:

0

Nicu Dan Petrescu
Dolj
SOLUȚIE:
Un oraș curat și frumos cu oameni civilizați, respectând istoria orașului și viața culturală.

Votează aici:

1+

Ioan Gerghe
Dolj
SOLUȚIE:
Pasaj peste calea ferata in zona H.Bordei.

Votează aici:

1+

Betalan Levente
Covasna
SOLUȚIE:
Conductele de apă si canalizare trebuiesc refăcute total.Curtiile în centrul orasului reparare total.

Votează aici:

1+

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Racordare integrala a orașului la gaze. Vom scăpa de fum de cărbune, aerul va fi mai curat

Votează aici:

2+

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Racordare la canalizare. Îmbunătățirea condițiilor de viață

Votează aici:

2+

Florin Badea
Dolj
SOLUȚIE:
Achiziționarea de autobuze care să deservească comunele învecinate Craiovei din Zona Metropolitană, cu frecvență de sosire de câteva minute în stație, ar rezolva blocajele uriașe de trafic care au loc în orele de vârf, ar diminua poluarea și ar rezolva problemele cu deplasarea pe care le au cei care locuiesc in aceste zone dar lucrează și merg la școală în Craiova.

Votează aici:

3+

Anonim
Covasna
SOLUȚIE:
Pe str. TRANDAFIRILOR Nr.2, intre Parcul Mileniu sí bloculde la nr. 2, nu exista trotuar. Pietonii circula pe mijlocul drumului, ceea ce prezinta pericol de accident. Propun realizarea unei trotuar, langa bloc.

Votează aici:

2+

COSOVEANU VALERIU
Dolj
SOLUȚIE:
SPITALUL DE LA FOSTUL ELECTRO-PUTERE SA FIE RECONDITIONAT IN VEDEREA FOLOSIRII PENTRU BOLNAVII DE COVID.19, DEOARECE AUTORITATILE SE PLING DE LIPSA SPATIILOR DE INTERNARE.

Votează aici:

1+

COMAN MIHAI OVIDU
Dolj
SOLUȚIE:
PE TOATE INTRARILE IN MUNICIPIU SA FIE PLANTATE PERDELE VERZI (GARD VIU).

Votează aici:

4+

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Mutarea gropii de gunoi de la Mofleni.

Votează aici:

4+

Nedelea Gabriel
Dolj
SOLUȚIE:
TREBUIE MUTATĂ GROAPA DE GUNOI DE LA MOFLENI (NUMITĂ, ÎN MOD ABUZIV, ŞI ECOLOGICĂ). Ea blochează dezvoltarea urbanistică într-o zonă foarte ofertantă prin prezenţa spaţiilor verzi şi a râului Jiu. Descurajează, de asemenea, dezvoltarea zonei metropolitane Bucovăţ - Breasta. Investiţiile din zonă sunt extrem de slabe din cauza aceasta. Groapa de gunoi se află în proximitatea unuia dintre cele mai mari parcuri ale Craiovei, în imediata apropiere a singurului Aqua Park din oraş, la mai puţin de 1 km de Seminarul Teologic şi de Mânăstirea Coşuna, la aproximativ 3 km de unul dintre cele mai importante licee ale urbei, Fraţii Buzeşti, şi de Catedrala Craiovei, Sfântul Dumitru. Groapa de gunoi se află la aproximativ 4 km de centrul oraşului, iar mirosul se răspândeşte în cele mai mari baze sportive ale oraşului, cele din preajma stadionului municipal Ion Oblemenco şi cele din complexul Voinţa. Se află efectiv pe malul Jiului, iar impactul ecologic încă nu a fost calculat, dar urmează să fie. În perioada interbelică în această zonă s-a aflat un impresionant loc de agrement (documentarea istorică o pot pune la dispoziţie dacă împărtăşiţi această idee). Zona Mofleni - Bucovăţ (cu cele şase sate ale sale) este cu adevărat ofertantă pentru turismul de agrement, că se tot vorbeşte despre Craiova Oraş turistic - există deja trasee de bicicletă, însă dezvoltarea lor se loveşte de aceeaşi problemă – mirosul degajat de această groapă, care, pe deasupra, capătă un aspect din ce în ce mai neplăcut şi mai vizibil. Dealul Bucovăţului oferă cea mai spectaculoasă panoramă a oraşului noaptea, însă acum intră şi acest morman de gunoi în perspectivă. Mai mult, este deja foarte evident trendul construirii unor cartiere sau zone rezidenţiale de case în marginile Craiovei, or această zonă, deşi cea mai verde, este în momentul de faţă exclusă. În concluzie, mutarea gropii de gunoi de la Mofleni deblochează cea mai ofertantă zonă a Craiovei pentru proiectarea locurilor de agrement şi pentru proiecte imobiliare.

Votează aici:

5+

Artean Silviu
Hunedoara
SOLUȚIE:
Propunere pentru Satul Santandrei. Avand in vedere ca nu mai avem autobuze spre si inspre Deva, trebuie sa trecem pe trecerea de pietoni unde au murit 8 oameni. Pericolul este la fel de mare atat pe timp de zi, cat si pe timp de noapte. Se circula foarte tare fiind drum european si ca sa traversezi 6 benzi de circulatie te poate lovi pe trecere. Avand in vedere ca pe trecerea asta trec copii care merg la scoala si batrani care merg la spital, ni s-a promis un sens giratoriu, dar nu s-a facut nimic. In general trec oameni si copii cu posibilitati materiale reduse care nu isi permit sa mearga cu masina. Promisiunile au fost atat de la Consiliu Judetean, cat si de la Consiliul Local. Solutia ar fi un semafor cu temporizare.

Votează aici:

3+

PĂTRU CONSTANTIN
Covasna
SOLUȚIE:
Propun două soluții : 1 . Înființarea unui hipodrom, cu două piste, una pentru trap şi una pentru galop, 10 grajduri, fiecare cu câte 20 de boxe, salivarium cu 20 boxe şi cabinet veterinar, hangare de întreţinere, depozitare materiale și furaje . Implementarea presupune atragerea de fonduri europene, ocuparea unei suprafețe de aproximativ 10 ha teren din pășunea existentă. Implementarea propunerii ar aduce importante avantaje: fonduri însemnate la bugetul local directe și indirecte, crearea de noi locuri de muncă, dezvoltarea activităților recreative și de tratament ( hipoterapie ), dezvoltarea economică pe orizontală ( spațiilor de cazare și servire a mesei, transport și alte prestări servicii) . Totodată crearea hipodromului vine în sprijinul școlilor de călărie din localitățile Valea Scurtă, Mereni, Zăbala. Există un cult și o tradiție veche în această zonă. 2. Înființarea unor băi geotermale, prin foraj de mare adâncime ( peste 3000 m ), pe modelul Therme Balotești sau stațiunilor din Ungaria. Și acest proiect ar trebui amplasat pe o parte din terenul ce a fost pășunea orașului. Finanțare europeană .(http://mfe.gov.ro/am-poim-prelungeste-perioada-de-depunere-a-proiectelor-pentru-doua-apeluri/). Impactul asemănător primei propuneri. În final, hipodromul și băile termale împreună cu circuitul de karting, patinoarul și sala polivalentă deja existente vor face din Municipiul Târgu Secuiesc un centru de o mare valoare națională și internațională. Iar dezvoltarea economică ar avea o creștere spectaculoasă.

Votează aici:

1+

Ovidiu
Suceava
SOLUȚIE:
Locuri de parcare si infrastructura decenta in toate cartierele.

Votează aici:

1+

Moldovan Alexandru
Dolj
SOLUȚIE:
Canalizare și asfalt pe strada drumul apelor și plaiul Vulcănești, deoarece am primit de la Enel București o înștiințare să vin la primărie să fac o cerere pentru racordare la gaze să taie asfaltul.

Votează aici:

1+

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Stația de încărcare cu apă a mașinilor care spală străzile să fie mutată pe str. Câmpia Islaz, lângă pompe. Investiția și amenajarea nu sunt mari. Se elimină inconvenientele și se obțin beneficii importante. Iată: Lipsă poluare lângă locul de joacă; Curățenie pe aleea de intrare în parc; Se câștigă câteva locuri de parcare; Nu mai există posibilitate „forțării“ de intrare în parc a altor mașini, Str.Câmpia Islaz este în pantă și apa nu mai băltește neigenic și inestetic, pe aleea din parc, plus urmele de ulei de motor. Așa părculețul Sf.Dumitru, o să fie mai curat și mai sigur pentru copii și nu numai.

Votează aici:

2+

Pătrău D
Hunedoara
SOLUȚIE:
Din cauza faptului ca orașul Simeria este despărțit aproape în jumătate de calea ferată, doresc construirea unui supermarket și în cealaltă parte a Simeriei (cea stângă a CF Orăștie-Deva). Acest magazin ar urma să deservească o importantă comunitate atât din Simeria, dar și din satele apropiate precum Simeria Veche sau Tampa. Asfel, nu am mai fi nevoiți să traversam destul de dificil CF, pentru niște cumpărături.

Votează aici:

2+

Fetés Levente
Covasna
SOLUȚIE:
In campania electorala, conducerea orasului Tg. Secuiesc a promis construirea unui centru wellness. Stiind ce cheltuieli presupune tinerea in functiune al unui asemenea centru wellness, propun ca necesitatile energetice sa fie asigurate din surse regenerabile (panouri solare+biomassa). In zona exista resurse de biomasa din belsug. Pretul biomasei este cca 60% din pretul gazului metan, calculat la pret gaz/kwh.

Votează aici:

0

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
CREAREA UNEI BREYELE RUTIERE IN SENSUL GIRATORIU DE PE STR. CARACAL (SPITALUL MILITAR) CARE SA FACILITEZE ACCESUL SPRE CARTIERUL VALEA ROȘIE. Argument: bulevardul Caracal are trei benzi de circulație pe un sens, astfel că, dinspre centrul comercial Bănie, către Spitalul Militar se circulă pe aceste trei benzi, care fix în sensul giratoriu devin 2 benzi, circulația fiind astfel ștrangulată, fapt ce determina formarea unei coloane de mașini foarte mari, maj ales în orele de vârf. Se impune astfel, demontarea panoului publicitar și crearea celei de-a treia benzi sub forma unei bretele care sa faciliteze accesul spre cartierul Valea Roșie.

Votează aici:

3+

Minodora.doda@gmail.com
Hunedoara
SOLUȚIE:
Propun racordarea la reteaua de alimentare cu apă a zonei SIMERIA, stradaTraian partea spre Tinpa. Mentionam ca in prezent nu este in zonă retea de apă.

Votează aici:

3+

Dura Tudorel
Suceava
SOLUȚIE:
Propun ca in padurea din zona Zamca sa se amenajeze un parc de agrement. Zona este foarte frumoasa si se poate realiza mult mai frumos decat parcul M.Eminescu din Botosani. Zona este deja impadurita si cu un proiect bun poate iesi ceva minunat. Orasul Suceava are nevoie de parcuri si zone de agrement.

Votează aici:

4+

Crihan Liviu
Suceava
SOLUȚIE:
Constructia de piste de biciclete, din Oobcini pana in Burdujeni , Universitate, Scheia, grup scolar -- Itcani, ca in Olanda, cu semafoare.

Votează aici:

3+

Silviu Cristian Mirescu
Dolj
SOLUȚIE:
Îngroparea tuturor cablurilor aeriene în etape, începând cu centrul orașului, unde clădirile de patrimoniu sunt obturate de zecile de cabluri.

Votează aici:

5+

Borsai Zoltan Cristian
Hunedoara
SOLUȚIE:
Construirea unui Park de distractii (după model Europa Park, Disneyland, etc). Nevoia acestui parc deriva din faptul ca în Deva avem cetatea, în Hunedoara, avem Castelul, în Simeria, cel mai mare parc de distracții din Europa. Am avea un triunghi de aur al turismului romanesc. Acest proiect ar crea locuri de munca în toate domeniile conexe. Surse de finanțare din fonduri europene și asocieri publice-private.

Votează aici:

1+

Calistru Cristina
Călărași
SOLUȚIE:
Este mare nevoie de apa curentă, canalizare și gaz. Parcul unde se joaca copiii este foarte mic.

Votează aici:

1+

Mihai Scripniciuc
Hunedoara
SOLUȚIE:
Gaz + canalizare, apoi asfaltare, pe strada (prelungire) Lazar Gheorghe din Simeria.

Votează aici:

2+

Anonim
Covasna
SOLUȚIE:
Consider ca in orice localitate, centrul orasului constituie oglinda acestuia. Ar fi imperios necesar nu numai din punct de vedere turistic, dar si pentru viata cotidiana, reabilitarea și modernizarea centrului istoric, respectiv a Pietei Gabor Aron. Acesta ar asigura locul desfasurarii unei vieti civice și culturale si de distractie, prin restrangerea ori inchiderea circulatiei in aceasta zona si transformarea unei platforme pentru plimbat, pentru terase, cafenele si asezaminte culturale. De asemenea, curţile unice organizate în jurul centrului ar fi o mare atractie turistica, daca acestea ar fi modernizate si daca s-ar deschide restaurante, baruri, cafenele ori magazine traditionale. Municipalitatea ar avea nevoie si de un strand si bazin de inot, precum si de o facultate. Crearea locurilor de munca prin atragerea investitorilor impune si crearea unei infrastructuri solide al drumurilor, precum si o infrastructura a resurselor umane prin formarea profesionale adecvata (scoli profesionale, facultati etc.la nivel local).

Votează aici:

1+

Fetés Levente
Covasna
SOLUȚIE:
Orasul nu este curat! Din considerente necunoscute mie , sunt prea putine cosuri de gunoi in tot orasul. De exemplu, in str Cimitirului, lunga de 600-700 m, exista un singur cos de gunoi. Propun montarea pe fiecare stalp de electricitate unui cos de gunoi. E mai simplu golirea cosului de gunoi, decat adunarea de pe jos a gunoiului, pe langa aspectul strazilor, daca ele sunt curate. 😊

Votează aici:

0

Popa Adelina
Dolj
SOLUȚIE:
Mutarea gropii de gunoi cat mai departe de Craiova si, implicit, cat mai departe de Jiu si de Lunca Jiului.

Votează aici:

3+

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Cat mai multe spatii verzi și conservarea celor deja existente.

Votează aici:

4+

Radu Camelia
Hunedoara
SOLUȚIE:
Necesitatea sistemului de canalizare menajera este prioritara. Fosele folosite, gropi de depozitare sunt surse de infectie sigure!

Votează aici:

3+

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Reglementarea totala a circulatiei/parcarilor la nivel de oras:- Reconsiderare sistem de taxare si impozitare auto : impozit mare pentru masinile mai vechi de 15 ani, impozit obisnuit pentru toate celelalte masini, impozit simbolic pentru masinile hibrid si electrice;- Trasare si organizare parcari in absolut tot orasul. In acest moment, majoritatea parcarilor sunt asfaltate, dar nu si trasate sau organizate in vreun fel. De asemenea, ideea de atribuire a locurilor de parcare trebuie extinsa in tot orasul, nu doar in cateva zone;- Ridicare masini abandonate pentru a reda spatiul unei persoane care are nevoie in mod curent de locul respectiv;- Instalarea de stalpisori in locurile in care se parcheaza frecvent in mod ilegal;- Infiintarea de patrule de cartier (politie locala) care sa verifice achitarea taxelor de parcare si modul de parcare (ocupare abuziva locuri pt persoane cu handicap, blocare accese, ocupare trotuar). In acest moment, politia locala nu actioneaza decat in centru, in cartiere nu se verifica nimic;- organizarea zonelor intens circulate - de exemplu piete - acolo se creaza aglomeratie si mizerie, atat comerciantii, cat si cumparatorii parcheaza haotic, de multe ori blocand alte persoane;- constructia de parcari etajate in zonele in care este nevoie - parcarilor li se pot pune la ultimul etaj, pe acoperis, zone verzi, spatii pentru sport, locuri de joaca;- taxarea tuturor locurilor de parcare din zonele importante pentru a incuraja folosirea transportului public;- o buna semnalizare a transportului public pentru a convinge cetatenii sa-si lase masinile acasa atunci cand nu sunt necesare.

Votează aici:

1+

Anonim
Covasna
SOLUȚIE:
Piste de biciclete separate: cum putem observa, de ani buni primăria bate joc de cicliști și trag pun pistele de biciclete pe trotuar. Problema este că viteza medie a cicliștilor este de 4-5 ori mai mare decât cea a pietonilor, iar aceasta,împreaună cu faptul că pietonii nu respectă pistele, crează tensiune. Un sistem ca în Cluj are fi ideal: pista să fie cu 2-5 cm mai jos decât restul trotuarului, separată fizic de o bordură și colorată cu roșu,să fie ușor de distins. (Străzile N. Iorga, Spitalului, Kós Károly)

Votează aici:

3+

Anonim
București-Ilfov
SOLUȚIE:
Doresc ca accesul în bloc să fie liber, nu printr-un spațiu limitat, plin de bănci și vecini ce stau la taclare, lese, câini etc. Deci propun ca soluție, „benzi" în lungul străzii - trotuar de cel puțin 1 m în așa fel încât să meargă cel puțin 2 persoane, bănci, spațiu verde, gazon cu copaci / gard verde ce delimitează trotuarul de carosabil, bandă biciclete și/sau mijloace transport comun, benzi mașini și, evident, parcări subterane sau etajate.

Votează aici:

1+

Mihaela Banica
București-Ilfov
SOLUȚIE:
Propun ca toate trotuarele din Bucuresti sa aiba minim 2m - 2,5m, sa fie amenajate cu copaci, oferind astfel o bariera impotriva noxelor, si cosuri de gunoi (din otel si lemn pt. a nu strica peisajul urban) ce vor selecta diferit deseurile. De asemenea avem nevoie in cartiere de platforme ingropate ce colecteaza selectiv deșeurile, banci langa copaci si locuri de joaca pt. copii, pentru a oferi spatii adecvate de relaxare familiilor in vecinatatea locuintelor acestora.

Votează aici:

23+

Luchiian Alexandru
Cluj
SOLUȚIE:
Implementarea unui sistem de monitorizare a deșeurilor din pubelele publice din cartierele orașului. Senzorii vor monitoriza gradul de umplere și calitatea aerului din zona ghenelor de gunoi și va trimite pe o platformă specifică datele de 4-5 ori pe zi. Proiectul va fi autosustenabil, alimentat de un panou solar și înglobând energia pentru perioada nopții într-o baterie. Companiile de salubritate Rosal sau Bratner vor putea ști în timp real care este gradul de umplere și care sunt ghenele prioritare ce trebuiesc golite pentru igiena orașului și pentru a avea cartiere curate. De asemenea, mașinile de gunoi vor putea să și creeze ruta de ridicate a deșeurilor în funcție de trafic și ghenele care sunt prioritare.

Votează aici:

5+

Anonim
Dolj
SOLUȚIE:
Eu cred că o soluție pentru a se construi mult mai bine este să se stabilească terenurile pentru construcții, dar înainte de a se construi să se stabilească drumurile cu toate utilitățile (apă, canal, gaze, electricitate) pentru că terenurile pentru case au o suprafață mică, drumurile sunt înguste.

Votează aici:

8+

Ioan Adrian Gică
Sibiu
SOLUȚIE:
Propun administrației locale, dar și județene, edificarea unei parcări de dimensiuni mai mari necesară autocarelor cu turiști care vizitează orașul nostru.Vreau sa vă aduc la cunoștință că actuala parcare care se afla vizavi de Spitalul Clinic Sibiu este una foarte mică, ea neasigurând un spațiu decent autocarelor cu turiști ce vin în vizită la Sibiu. În acest sens, am și o propunere de locație și anume parcarea din fața gării CF Sibiu care asigură un spațiu destul de generos, precum și o distanță minimă față de Piața Mare a Sibiului, unul dintre cele mai vizitate locuri.

Votează aici:

6+

Andrei Voicu
Prahova
SOLUȚIE:
Introducerea unei taxe pentru dezvoltarea transportului public pentru toți cetățenii orașului. Aceasta va fi plătită anual. În schimb, utilizarea mijloacelor de transport în comun se va face fără a achita bilete și/sau abonamente. În acest fel se va încuraja utilizarea transportului în comun și, totodată, vor exista fonduri pentru dezvoltarea acestuia.

Votează aici:

2+

Sorin
Maramureș
SOLUȚIE:
Creșterea calității vieții și reducerea poluării prin diminuarea traficului auto. Adoptarea unor soluții de mobilitate urbană ce presupun reducerea traficului auto în zona centrală a orașului prin 1. amenajarea de locuri de parcare în afara zonei centrale și creșterea exponențială a tarifelor pentru locurile din zona centrală; 2. desființarea treptată a locurilor de parcare din zona centrală; creșterea zonelor pietonale și infrastructurilor pentru biciclete și vehicule electrice ușoare (piste, rasteluri); 3. interzicerea circulației auto în zona centrală extinsă, cu excepția riveranilor și a transportului în comun.

Votează aici:

9+

Anonim
Iași
SOLUȚIE:
Transformarea Splai Bahlui în zonă de promenadă, spațiu verde/spațiu de relaxare. Este o zonă complet ignorată de autorități, însă are un potențial imens pentru a reduce problemele privind lipsa spațiului verde în Iași.

Votează aici:

0

Sorin
Maramureș
SOLUȚIE:
Dezvoltarea comunității locale și gradului de implicare a acesteia în actul de guvernanță locală prin implementarea unei platforme de consultări publice cu privire la investițiile realizate din bugetul local.

Votează aici:

0

Sorin
Maramureș
SOLUȚIE:
Întărirea parteneriatelor de tipul PPPP (Public-Private-People Partnership) pentru co-crearea infrastructurilor publice și a spațiilor publice din oraș. Amenajarea de zone verzi sau organizarea de micro evenimente sau acțiuni de urbanism tactic în parteneriat cu actorii locali.

Votează aici:

7+

Sorin
Maramureș
SOLUȚIE:
Crearea unei platforme de schimb de produse și servicii la nivel local, astfel încât să genereze lanțuri locale de valori și să stimuleze economia locală prin favorizarea furnizorilor băimăreni în achiziții publice și facilitarea creării de parteneriate și contracte locale între agenți economici. Modele similare : SARDEX.

Votează aici:

2+

Sorin
Maramureș
SOLUȚIE:
Co-crearea spațiilor publice : rezervarea, în anumite intervale orare, a unor spații publice pentru activități specifice (ex. dans, fanfară, olărit) organizate pe bază de voluntariat de actori locali. După ce este creată o tradiție legată de un spațiu public, activitatea poate deveni comercială pentru actorii care au demarat-o ca voluntari, cu condiția păstrării specificului original.

Votează aici:

5+

Nache Liviu
Mureș
SOLUȚIE:
Reconversia urbană a vechilor situri industriale din interiorul localităţii, prin realizarea de parcuri științifice care să aibă o legătură operațională cu mediul universitar. De exemplu, parc de cercetare, parc științific și tehnologic, centru de inovare, incubator de afaceri. Toate acestea se pot realiza în parteneriat cu UMFST Tg Mureş și firmele interesate (exemplu Hirschman care este în zonă, Bosch, pot realiza un centru de inovare pe fosta platforma Foto – Azomureș).

Votează aici:

1+

Bănică Mihaela
București-Ilfov
SOLUȚIE:
In București principala problemă este traficul, propun astfel să se creeze multiple stații automate de inchiriat biciclete, în nodurile intermodale ale orașului, piste noi și amenajarea adecvată a acestora. În acest fel încurajăm populația să foloseasca această modalitate de transport mult mai eficientă. Traficul si zgomotul produs de acesta va fi redus, aerul mai puțin poluat, iar astfel cetățenii vor adopta, totodată, un mod benefic și sănătos de a se transporta.

Votează aici:

73+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Contopirea Parcului Copou cu Parcul Expoxiției (figurând în viitor doar sub numele de Parcul Copou) prin dobândirea proprietăților nefolosite care le despart, respectiv: preluarea zonei Palatului Oștirii de la Ministerul Apărării, a Inspectoratului Teritorial al Poliției de frontieră de la Ministerul de Interne, dezafectarea tribunelor Stadionului Emil Alexandrescu (cu păstrarea pistei de alergare) și achiziționarea în timp a celor câteva imobile care se întrepătrund cu loturile mari descrise mai sus.

Votează aici:

1+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Refolosirea Palatului Oștirii - (Garnizoana Iasi situata pe strada Penes Curcanul Iasi) - ca sediu comun al Institututelor Naționale de Magistratură din România și Republica Moldova (săli de cursuri și campus pentru auditorii de justiție din cele 2 țări, în care cursurile de drept național vor fi predate separat, potrivit legislației celor 2 state, iar cursurile de la disciplinele de CEDO și dreptul Uniunii Europene for fi predate la comun. In prezent imobilul are preponderent un scop protocolar iar aspectul estetic al zidurilor exterioare laterale, cu sarma ghimpata si ziduri inalte. este unul invechit si neingrijit.

Votează aici:

1+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Relocarea Penitenciarului Iași în afara orașuluiPenitenciarul Iași a fost mutat în actuala locație în anii ’50, fiind format astăzi din mai multe clădiri vechi, cu risc seismic și cu un aspect neîngrijit și deteriorat, dar aflându-se în imediata apropiere a zonei Copou (la 1 km de parcul Copou și 1,5 km de parcul Expoziției) una din cele mai populare locuri de relaxare și de agrement din oraș. Fiind ușor de identificat de la distanță prin zidurile albe cu sârmă ghimpată și clădirile de beton din fundal, prezența Penitenciarului Iași face neatractivă pentru o viitoare dezvoltare una dintre cele mai centrale zone din oraș, fiind ușor de anticipat că investiții în noi spații de locuit, birouri, sau magazine nu vor apărea prea curând acolo. Mai mult, un astfel de obiectiv ar trebui să fie construit într-o zonă rurală, lângă o comună din apropierea Iașului. Joburile cu personalul penitenciarului ar trebui astfel să sprijine piața de muncă locală lipsită de oportunitățile de angajare din Iași, întreaga comunitate beneficiind de existența închisorii.Construcția unui penitenciar nou de 1000 de locuri (în 2018 penitenciarul Iași avea o medie lunară de 671 de deținuți) ar costa aproximativ 150 de milioane de euro după estimările fostului ministru al Justiției, Florin Iordache (PSD) iar după estimările sindicatului din administrația penitenciarelor ar costa aproximativ 20 de mil de euro.

Votează aici:

3+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Punere în valoare Mănăstirea Golia. Faza 1: - achiziționare/expropiere și ulterior demolare a unui număr de 5 imobile lipite de zidurile Mânăstirii Golia, respectiv imobilele dintre Parcarea Golia Târgu Cucu și strada George Enescu (4 corpuri de casă), respectiv un corp de casă din dreptul semaforului de la intersecția străzii Sărărie cu Bulevardul Independenței. Faza 2: extindere zid în locul imobilelor demolate din apropierea străzii George Enescu pentru realizarea unui aspect unitar al zidurilor de apărare. Faza 3: Redarea posibilității turiștilor de a patrula de-a lungul zidurilor de apărare, de jur împrejurul Mânăstirii, așa cum pe vremuri patrulau soldații, așa cum patrulează turiștii la Marele Zid Chinezesc.

Votează aici:

0

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Reconstrucția în stil neo-clasic a intregii zone istorice din Iași pe traseul Universitatea Al. I. Cuza Iași – Biblioteca Centrală Iași. Realizarea unui aspect omogen ca stil arhitectonic și regim de înățime între zona Fundație și Universitatea Al. I. Cuza Iași, pentru început prin demolarea unui număr de imobile care nu sunt folosite ca spațiu de locuință, deci nu va trebui relocată nicio familie, aflate pe Bulevardul Carol I, respectiv: Clădirea Institutului de Sănătate Publică, Casa Conachi, Casa Armatei, Biblioteca Academiei Române, Clădiea Habitat, Turnul Facultății de Informatică.Practic, noile clădiri vor respecta următoarele caracteristici:•Stil arhitectonic neo-clasic. De ce neo-clasic? Pentru că are o geometrie simplă, ușor de înțeles pentru oricine. Este un stil făcut să dureze, care va face ca întreaga zonă să inspire frumusețe, spirit practic și durabilitate. •Regim de înălțime P+4•Destinație: nu instituții ci apartamente de locuințe, în care fiecare cameră va avea grupul sanitar propriu (pentru a oferi o anumită intimitate locatarilor, crește densitatea locuitorilor în zonă, și crește atractivitatea la închiriere pe platforma Airbnb – coborând astfel costurile cu cazarea pentru turiști în întregul oraș)•La parter vor fi amenajate restaurante și alte zone de servicii•Vor putea fi achiziționate într-o primă fază doar de către tineri care lucrează în Iași prin programul Prima casă (de ce tineri? pentru a încuraja relocalizarea în această zonă a unei forțe de muncă tinere, vibrante și în același timp mai deschisă folosirii mijloacelor alternative de transport)Finanțare: dat fiind că terenurile sunt în proprietatea statului/autorităților locale, proiectul este viabil economic prin contractarea lucrărilor de construcție pe bază de licitație și ulterior vânzarea noilor apartamente către tineri.

Votează aici:

0

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Reconstrucția Palatului Beldiman în vecinătatea parcului Voievozilor de la Fundație (aflat la extremitatea sudică a zonei descrise în harta de mai sus) și modificarea fațadei actualei case a Studenților din Iași, astfel încât cele două clădiri să aibă un aspect omogen.

Votează aici:

0

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Demararea proiectului fiecare sudent singur în cameră prin reconstrucția întregului campus universitar al Univ. Al. Ioan Cuza Iași, având ca obiect oferirea unui dormitor + baie proprie (16 mp suprafață dormitor + 4,50 mp suprafață baie proprie) pentru fiecare student care dorește să locuiască în campus, urmând ca mutarea în viitoarele imobile să se facă, pe măsura construirii, începând cu doctoranzii, apoi masteranzii și apoi studenții de la cursurile de licență. Pe perioada anului școlar aceste camere vor fi folosite de studenți, iar pe perioada verii ele vor fi date în închiriere turiștilor, pe platforma Airbnb. Costuri construcție: o singură astfel de cameră se poate construi cu aproximativ 13.000 euro, ceea ce înseamnă că, raportat la chiria percepută studenților pentru ele, chirie care trebuie să rămână scăzută, amortizarea investiției se va întinde pe câteva zeci de ani.

Votează aici:

3+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Demolare clădire cinematograf Victoria din Piața Unirii și construcția în loc a unui nou imobil, în stil neo-clasic, asemănător cu cel al Hotelului Traian, realizat după planurile lui Gustave Eiffel. Finanțarea acestui proiect va fi realizată din fonduri private, primăria realizând o licitație în urma căreia terenul va fi vândut dezvoltatorului având proiectul cel mai apropiat de stilul arhitectonic ales, în funcție de preferințele ieșenilor, toate proiectele urmând să fie lăsate în dezbatere publică.

Votează aici:

1+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Crearea unei super piste de bicicletă pe traseul Parcul Copou – Grădina Botanică cu intrare prin strada Dumbrava Roșie – coborâre Lac Grădina Botanică – Mănăstirea Podgoria Copou – Turnul de Apă de pe Aleea Sadoveanu – Padurea din Spatele Campusului Facultății de Medicină Veterinară – Pârtia de Schi – paralel cu strada Sărărie prin pădure – Strada Oastei – Bulevardul Carol I.

Votează aici:

1+

Alexandru Poinar
Iași
SOLUȚIE:
Acoperire țevi termoficare aflate în puncte cu vizibilitate mare din oraș cu o structură exterioară având un aspect modern și îngrijit. Astfel de țevi se află în densitate mare în zona Tudor Vladimirescu – Metalurgie, dată fiind proximitatea de CET Iași, dar pot fi observate și, într-o prezență mai scăzută, în alte cartiere din oraș, de exemplu zona Canta. Idee de finanțare: exemplul de urmat este cel al stațiilor RATP sau a lanțtului de magazine Lidl din poza nr.3 mai jos, care au fost modernizate pe cheltuiala unui investitor privat care își face publicitate prin prezența vizuală a mărcii/siglei sale în designul/elementele de decorațiune ale noii stații. Astfel, pentru acoperirea țevilor de termoficare, fima câștigătoare își va monta un panou publicitar.

Votează aici: